Nova Mazdina ideja: Šesterotaktni motor za smanjenje potrošnje goriva!

U usporedbi s konvencionalnim četverotaktnim motorom, dva dodatna takta koriste se za odvajanje vodika i ugljika iz benzina

Mazda je podnijela zahtjev za patentnu zaštitu za novi tip motora s unutarnjim izgaranjem. Umjesto standardnog četverotaktnog motora, radi se o šesterotaktnom motoru, koji je znatno složeniji.

U usporedbi s konvencionalnim četverotaktnim motorom, dva dodatna takta koriste se za odvajanje vodika i ugljika iz benzina. Motor stoga može raditi samo na vodik, što bi trebalo smanjiti emisije, izvještava Carbuzz. Korištenjem topline motora i posebnog katalizatora, motor može “stvoriti” vodik za pokretanje automobila naprijed, dok se ugljik skladišti i može se zbrinuti kasnije tijekom servisa.

Motor može pohraniti samo malu količinu vodika. Ako ponestane vodika, automobil radi na benzin kao i obično, ali tada proizvodi i emisije kao i običan motor. Nije jasno hoće li motor ikada postati stvarnost, ali ako se to dogodi, vjerojatno će biti znatno skuplji za proizvodnju od običnog benzinskog motora zbog svoje složenosti. Također se postavlja pitanje koliko bi zapravo bio učinkovit.

Mazda je također prethodno ulagala u razvoj neobičnih motora. Uz klasične Wankel motore marke, Mazda je imala izuzetno kompaktan V6 motor od samo 1,8 litara. Osim toga, postoje planovi za dvotaktni motor s kompresorom. Posljednjih godina, Wankel motor se koristio kao produživač dometa u električnim automobilima, a Mazda je također lansirala takozvani Skyactiv-X motor s drugačijom kompresijom od običnog benzinskog motora.

Zanimljivo je da je Porsche također detaljnije proučio šesterotaktni motor, ali ne radi se o odvajanju ugljika i vodika u benzinu, već o dodavanju dodatne kompresije i takta snage kako bi se smanjile emisije.