Ozbiljna studija: Ograničenje brzine od 30 km/h smanjuje broj žrtava u gradovima, ali pomaže i u zapošljavanju!

Studija također pokazuje da stanovnici s niskim i visokim prihodima imaju koristi od mjere...

Znanstvenici sa Sveučilišta Twente, Nizozemski institut za istraživanje sigurnosti na cestama (SWOV) i Općina Amsterdam objavili su novu recenziranu studiju u časopisu Journal of Transport Geography. Studija se usredotočila na prostorne posljedice politike ograničenja brzine, s posebnim naglaskom na različita područja grada Amsterdama.

Nalazi otkrivaju da, kada se uzmu u obzir vrijeme putovanja i sigurnost, mjera od 30 km/h poboljšava ukupnu pristupačnost. Područja s većim rizikom od sudara, koja se često podudaraju s naseljima s nižim prihodima, imaju veću korist. Smanjenjem vjerojatnosti teških sudara, politika poboljšava pravedniji pristup mogućnostima zapošljavanja diljem Amsterdama. Studija također pokazuje da stanovnici s niskim i visokim prihodima imaju koristi od mjere.

Premda niža ograničenja brzine rezultiraju nešto duljim vremenom putovanja, velika su poboljšanja po pitanju sigurnosti. Monetizacijom rizika od sudara i vremena putovanja te njihovom integracijom u jedinstveni okvir, istraživači su pokazali da su koristi od sigurnosnih dobitaka više nego kompenziraju skromna kašnjenja.

Što se tiče prometne politike, slučaj Amsterdama pruža snažne dokaze da smanjenje ograničenja brzine može istovremeno unaprijediti ciljeve sigurnosti, pristupačnosti i jednakosti. Istraživanje pokazuje da smanjenje brzine nije samo kompromis između sigurnosti i vremena putovanja, već može, kada se pravilno procijeni, dovesti do širih koristi za stanovnike svih društvenih i ekonomskih skupina.