Napokon pravi korak: Europska komisija podržat će proizvodnju malih i jeftinijih automobila u Europi!

U izjavi predsjednice EK može se iščitati da će pratiti inicijativu proizvođača automobila u kojoj se traži promjena pravila za lakšu i jeftiniju proizvodnju malih i dostupnih automobila

Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen obratila se Europskom parlamentu u tradicionalnom godišnjem govoru. Uz niz kriznih žarišta u Europi i svijetu, jedna od tema govora bila je i autoindustrija. Čelnica EK rekla je:

– To je stup našeg gospodarstva i industrije. Europski ponos. Milijuni radnih mjesta ovise o tome. Ranije ove godine dali smo sektoru veću fleksibilnost za postizanje ciljeva za 2025. godinu. To funkcionira. Poštujući tehnološku neutralnost, sada pripremamo reviziju odluka pripremljenih za 2035. godinu.

Ovo se može protumačiti kao ozbiljna početak rasprave o tome hoće li na snazi ostati odluka u zabrani prodaje svih novih automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem 2035. godine. Europska autoindustrija snažno lobira da se ta mjera ublaži i da se dopusti prodaja hibrida i modela vozila koji imaju niske emisije štetnih plinova.

– Milijuni Europljana žele kupiti pristupačne europske automobile. Stoga bismo trebali ulagati i u mala, pristupačna vozila za europsko tržište, ali i kako bismo zadovoljili porast globalne potražnje. Zato ćemo predložiti suradnju s industrijom na novoj inicijativi za male pristupačne automobile. Vjerujem da bi Europa trebala imati vlastiti E-automobil. Ne možemo dopustiti Kini i drugima da osvoje ovo tržište. Bez obzira na sve, budućnost je električna i Europa će biti dio toga.

U izjavi predsjednice EK može se iščitati da će pratiti inicijativu proizvođača automobila (Stellantisa, Renaulta…) u kojoj se traži promjena pravila za lakšu i jeftiniju proizvodnju malih i dostupnih automobila. Sve stroži propisi poskupili su proizvodnju i cijene malih automobila do razine kada su mnogim proizvođačima neprofitabilni. Čak je i predsjednica EK usvojila izraz E-automobil, koji je prvi put spomenuo John Elkann, predsjednik Stellantisa, a predstavlja malo ekonomično vozilo, po uzoru na japanski Kei car.

O ideji da je budućnost električna sigurno će biti mnogo rasprave. Ona će biti električna, ali hoće li biti samo električna pokazat će već sljedeći tjedni, kada će uslijediti niz sastanaka političara i predstavnika industrije.