Nissanov novi inovativni benzinski motor: Ima najbolju termalnu efikasnost!

Novo sjedište ventila proizvodi se prskanjem prahova različitih metala nadzvučnom brzinom

Nissan im novu tehnologiju koja navodno povećava efikasnost motora i smanjuje potrošnju goriva. Naime, japanski proizvođač je usvojio tehnologiju proizvodnje i instaliranja sjedišta ventila korištenjem tehnologije hladnog prskanja, što je prva primjena u automobilskim motorima. Nissan sada primjenjuje tehnologiju hladnog prskanja na svoj novi 1,5-litreni motor s turbopunjačem, koji je isključivo dizajniran za proizvodnju energije unutar hibridnog pogonskog sklopa e-POWER treće generacije.

Prvo vozilo u svijetu koje ima ovaj novi e-POWER sustav je kompaktni crossover Qashqai, čija je proizvodnja započela u Nissanovoj najsuvremenijoj tvornici u Sunderlandu u Velikoj Britaniji u srpnju. Novi 1,5-litreni motor s turbopunjačem podiže toplinsku učinkovitost na 42% stabiliziranjem izgaranja u cilindru, što je za 1 posto bolje od Toyotinih ili Hondinih motora u hibridnim sustavima. Za usporedbu, najbolji termalnu efikasnost imaju motori Formule 1 – 50%. Ključni element koncepta STARC je minimiziranje turbulencije protoka zraka iz usisnog otvora u komoru za izgaranje, čime se stvara snažan vrtložni tok. Nissanovi inženjeri riješili su ovaj izazov razvojem novog sjedišta ventila korištenjem tehnologije hladnog prskanja. Ovaj proces omogućuje izravno nanošenje premaza na površinu glave cilindra, eliminirajući potrebu za zasebnom komponentom sjedišta ventila i omogućujući stvaranje optimizirane geometrije usisnog otvora. Nadalje, u usporedbi sa sličnim metodama, njegova veća toplinska vodljivost omogućuje poboljšane performanse hlađenja oko ventila.

Novo sjedište ventila proizvodi se prskanjem prahova različitih metala nadzvučnom brzinom na površinu glave cilindra od aluminijske legure, stvarajući robustan i izdržljiv premaz koji čvrsto prianja bez taljenja osnovnog materijala.

Tehnologija hladnog prskanja djeluje ispod točaka taljenja uključenih materijala, omogućujući lijepljenje različitih metala bez taljenja. Ovaj proces sprečava stvaranje prekomjernih intermetalnih spojeva i mikrošupljina (poroznosti) koje su uobičajene u tradicionalnim metodama zavarivanja taljenjem. Kao rezultat toga, premazi hladnim prskanjem pokazuju vrhunsku adheziju, izdržljivost i pouzdanost – ključne kvalitete za sjedišta ventila motora. Proces uključuje posebno razvijenu leguru bez kobalta na bazi bakra s izvrsnom toplinskom vodljivošću, interne mlaznice inspirirane tehnikama poliranja koje se koriste u proizvodnji kovanih kalupa i sustave osiguranja kvalitete vođene umjetnom inteligencijom.

e-POWER je Nissanov jedinstveni pogonski sklop s električnim pogonom koji kombinira kompaktni benzinski motor, bateriju i elektromotor(e). Motor funkcionira isključivo kao generator, osiguravajući električnu energiju za napajanje motora.