Iskusni vatrogasac upozorava da Teslina vrata mogu nesreću pretvoriti u kompleksni pothvat spašavanja.
– Najstrašnije je vidjeti osobu kako gori – kaže Max Walsh za Bloomberg.
Kada se Tesla Model Y sudario i zapalio na semaforu u sjevernoj Virginiji u prosincu 2023., svaka sekunda je bila važna. Vozač je bio zarobljen u automobilu, vrata se nisu otvarala, a požar se brzo širio. Vatrogasac Max Walsh nije bio na dužnosti i bio je u blizini. Požurio je i shvatio da se ne radi o običnoj prometnoj nesreći. Walsh se već susreo s požarima električnih automobila i znao je što očekivati: električna vrata koja mogu otkazati nakon sudara, teško dostupna opcija ručnog otvaranja i baterijske ćelije koje gore intenzivnije od benzina. Vozač, Venkateswara Pasumarti, bio je zarobljen, a vrata se nisu htjela otvoriti. Walsh je razbio prozor rukama, opekao se i uspio ga izvući kroz prozor. Iza njega sjedila je Pasumartijeva supruga Susmita, prikovana zračnim jastucima i okružena vatrom. Unatoč tome što je nekoliko ljudi lupalo po staklu, hitnim službama je trebalo vremena da do nje stignu s hidrauličnim alatima. Zadobila je opekline trećeg stupnja na licu i udisala je dovoljno dima da joj uzrokuje trajno oštećenje pluća. Iskusni vatrogasac upozorava na konstrukciju vrata. Teslina kvaka na vratima je električna i prestaje raditi ako nestane struje. Tesla je dugo gradila svoj ugled na inovacijama i sigurnosti, a njezini automobili često postižu najviše ocjene u službenim testovima sudara, ali određeni elementi dizajna poput električnih vrata, skrivenih ručki i teško dostupnih poluga za ručno otvaranje mogu nesreću pretvoriti u utrku s vremenom.
U Kaliforniji prošlog studenog tri studenta bila su zarobljena u zapaljenom Cybertrucku. U Wisconsinu je pet osoba poginulo u Modelu S nakon sudara, gdje je bilo jasnih znakova da su pokušavali izaći. U Los Angelesu, profesionalni košarkaš preživio je sudar Cybertrucka udarcima u prozor prije nego što su ga prolaznici izvukli. Stručnjaci kažu da se Tesla usredotočila na automatizaciju i zaboravila na ljude.
Automobili su dizajnirani s ravnim vratima radi bolje aerodinamike i tiše vožnje. Rješenje za otvaranje vrata u nuždi su kabeli za ručno otvaranje, često postavljeni na teško dostupnim mjestima, poput tepiha iza stražnjih sjedala.
Neki raniji modeli nemaju ručno otvaranje stražnjih vrata, što može biti kobno u slučaju nestanka struje nakon nesreće. Da su se vrata lakše otvarala, i Pasumarti i Maddi mogli su zadobiti lakše ozljede prije nego što je vatrogasna služba uopće stigla. Upozorenje vatrogasca je jasno: u Tesli, vrata u najgorem slučaju mogu biti smrtonosna zamka.