Važna Škodina obljetnica: Prije stotinu godina udružila se s drugim proizvođačem vozila!

Razorni požar 1924. godine oštetio je tvornicu L&K u Mladoj Boleslavi. Václav Laurin i Václav Klement stoga su odlučili potražiti snažnog strateškog partnera

Tvrtka Laurin & Klement sa sjedištem u Mladoj Boleslavi slavila j1 1925. godine 30. obljetnicu i 20 godina proizvodnje automobila te se udružila se s industrijskom grupom Škoda, koja je tada, osim ostalog, proizvodila i oružje. Pod markom Škoda, snažan strateški partner pokrenuo je ambiciozan investicijski program, uvodeći proizvodnju na montažnoj traci, prenoseći najsuvremenije tehnologije, uvodeći novi val modela i jačajući poziciju marke u zemlji i inozemstvu. Od 1995. godine, najviše razine opreme Škode nose oznaku Laurin & Klement.

Povijest inženjerske tvrtke sa sjedištem u Pilsenu datira iz 1859. godine, a deset godina kasnije preuzeo ju je inženjer Emil Škoda. Pod njegovim vodstvom i noseći njegovo ime, tvrtka je izrasla u najveće industrijsko poduzeće u Austro-Ugarskoj, pa čak i surađivala s proizvođačem automobila Laurin & Klement. Dvadesetih godina 20. stoljeća obje su se tvrtke suočile s ekonomskim poteškoćama nakon Prvog svjetskog rata i sloma tradicionalnih tržišta. Razorni požar 1924. godine dodatno je oštetio tvornicu L&K u Mladoj Boleslavi. Václav Laurin i Václav Klement stoga su odlučili potražiti snažnog strateškog partnera.

U to vrijeme, L&K je zapošljavao 1125 ljudi, dok je Škoda Plzeň imala više od 30.000 zaposlenika. Međutim, automobilska proizvodnja Škode bila je ograničena, uglavnom usmjerena na licenciranu proizvodnju britanskih parnih kamiona Sentinel i luksuznih automobila Hispano-Suiza. Za razliku od drugih razmatranih opcija, spajanje sa Škodom Plzeň jamčilo je nastavak neovisnog razvoja i proizvodnje automobila u Mladoj Boleslavi.

Glavne skupštine obje tvrtke odobrile su spajanje 20. srpnja 1925., a dionice su zamijenjene u omjeru 2:1 (L&K/Škoda). Odlučujući datum bio je 12. rujna 1925., kada je Ministarstvo unutarnjih poslova dalo svoje odobrenje. Laurin & Klement je formalno izbrisan iz Trgovačkog registra 29. prosinca, ali njegov tradicionalni logotip nastavio se pojavljivati ​​uz ime Škoda na modelima predstavljenim do kolovoza 1925. Snažna grupacija i veza dvoaju proizvođača sa sjedištem u Pilsenu prisilno je prekinuta nacionalizacijom 1945. godine.

Premda je Laurin & Klement službeno izbrisan iz Trgovačkog registra kao neovisni proizvođač, prava na legendarni brend, uključujući njegov kultni secesijski logotip, ostaju dio Škoda Auta. Kupci će ga pronaći na najvišim razinama opreme Škode, tradicija koja je započela 1995. godine sa Škodom Felicia Laurin & Klement, s kožnim presvlakama, tamnoplavom bojom s efektom bisera, 13-inčnim aluminijskim naplatcima u retro stilu i još mnogo toga.