Jasna ideja: Stellantis će u svojoj tvornici u Španjolskoj otvoriti prostor za proizvodnju kineskih vozila!

Tvornica u Zaragozi posluje već 43 godine i jedna je od najvećih tvornica za proizvodnju automobila u Europi

Kineski startup za električna vozila Leapmotor ponovno će pokrenuti proizvodnju u Europi u tvornici Stellantisa u Španjolskoj, a očekuje se da će proizvodnja početi u trećem tromjesečju sljedeće godine.Leapmotor sa sjedištem u Hangzhouu koristit će tvornicu u Zaragozi za proizvodnju električnih vozila B-serije, koja su posebno dizajnirana za inozemna tržišta, izvijestio je kineski International Financial News. Prvi automobil bit će B10, kompaktno sportsko terensko vozilo lansirano u travnju.

Partnerstvo Leapmotora sa Stellantisom ključno je za uspostavljanje lokalizirane proizvodnje u Europi. Automobilski div sa sjedištem u Amsterdamu uložio je 1,5 milijardi eura 2023. godine za 20-postotni udio u kineskoj tvrtki, a zajedno su osnovali i joint venture za širenje na globalna tržišta. Prošle godine Leapmotor je započeo probnu proizvodnju peterovratnog hatchbacka T03 u tvornici Stellantis u Poljskoj. No proizvodnja je zaustavljena, a sad se traže pogoni u Europi u kojima bi se mogla nastaviti aktivnost. Do sada je Leapmotor ušao u više od 30 država i regija u Europi, Bliskom istoku, Africi i Azijsko-pacifičkoj regiji, s više od 600 prodajnih mjesta u inozemstvu. Očigledno su ta tržišta lukrativnija od domicilne Kine.

Isporuke Leapmotora porasle su za 156 posto na 221.664 automobila u prvoj polovici godine u odnosu na prošlu godinu, a prodaja u inozemstvu iznosila je 20.375 automobila. Obje brojke bile su najveće među kineskim startupima za električna vozila.

Tvornica u Zaragozi posluje već 43 godine i jedna je od najvećih tvornica za proizvodnju automobila u Europi. Trenutačno uglavnom proizvodi Opele i Citroëne, oko 372.000 vozila prošle godine, uključujući više od 50.000 električnih vozila. Prošlog prosinca Stellantis je sklopio novo partnerstvo s kineskim proizvođačem baterija CATL-om. Zajedno će uložiti 4,1 milijardu eura u tvornicu u Zaragozi za proizvodnju litij-željezo-fosfatnih baterija, s godišnjim kapacitetom 50 gigavat-sati.