Toyotin čelnik najavljuje veliku promjenu: Vodik će zauzeti mjesto dizela!

Toyota je započela s razvojem vozila na vodikove gorive ćelije devedesetih godina prošlog stoljeća

U intervjuu za Australia’s Car Expert, Sean Hanley, potpredsjednik prodaje, marketinga i franšiznih operacija u Toyoti Australia, sugerirao je da bi vodikovi pogonski sklopovi mogli zamijeniti dizel u sljedećih nekoliko desetljeća. Hanley kaže:

– Dizel neće nestati u sljedećem desetljeću, ali nakon toga mislim da će vodik preuzeti dizel. Na kraju, ne mogu zamisliti da dizel bude gorivo budućnosti…

Premda Hanley priznaje da ljudi trenutno omalovažavaju vodik, potpredsjednik i dalje vjeruje da bi tehnologija na kraju mogla zamijeniti dizelski pogonski sklop. Hanley kaže da bi infrastruktura za punjenje vodikom u Australiji morala biti značajno bolja, ali uz prava ulaganja mogla bi potaknuti prihvaćanje ove tehnologije.

Toyota je započela s razvojem vozila na vodikove gorive ćelije devedesetih godina prošlog stoljeća, a povijest vodika seže dalje od 200 godina unatrag, do de Rivazovog motora iz 1807. Bio je to motor s unutarnjim izgaranjem koji je radio na mješavinu vodika i kisika, a ne benzina. BMW je ranije ovog mjeseca lansirao svoj sustav gorivih ćelija sljedeće generacije, a tvrtka ga planira pustiti u serijsku proizvodnju 2028. godine. Nije jasno koji će model pokretati. BMW je prethodno koristio crossovere X5 za eksperimentiranje s tehnologijom. Stellantis ima suprotan stav i prekinuo je svoja ulaganja u tu tehnologiju jer je procijenio da bi financije koncerna previše opteretilo razvijanje vozila s pogonom na vodik. Zasad.