Kineski proizvođač električnih automobila Xpeng pokreće svoju prvu europsku proizvodnu liniju u tvornici Magne u Grazu. Prva vozila za europsko tržište trebala bi sići s proizvodne trake početkom trećeg tromjesečja 2025. godine. U početku će se proizvoditi modeli električnih SUV-ova G6 i G9, a kasnije i druge serije poput nove električne limuzine P7+.
Za multinacionalnu kompaniju Magna ovo je prva narudžba kineskog proizvođača u Europi i strateška prekretnica za kineskog proizvođača. Xpeng se oslanja na takozvanu SKD proizvodnju. Vozila se prethodno sastavljaju u Kini, rastavljaju na podsklopove, a zatim se šalju u Europu, gdje se ponovno sastavljaju u Grazu. Ništo slično je Volkswagen pokušavao raditi u TAS-u u Bosni Hercegovini nakon rata u devedesetima, kada su se na gotove automobile montirali dijelovi poput svjetala…
To omogućuje zaobilaženje trenutačno visokih carina EU na kineske električne automobile. Dakle, ne radi se o pravoj proizvodnji nego o sastavljanju gotovih komponenti. Za potpuno automobile iz Kine plaćala bi se uvozna carina od 10 posto plus kaznena carina od 21,3 posto, gotovo trećina vrijednosti vozila. Za SKD dijelove ostaje samo carina od 10 posto, a posebna carina se ukida, što Xpengu daje ogromnu prednost u formiranju cjenovne politike. Inače, Xpeng će ubrzo biti dostupan i na hrvatskom tržištu.