Veliko europsko istraživanje: Kupci su skloniji kineskim nego američkim automobilima!

Čak 72 posto ispitanika smatra da bi kineski automobili trebali biti jeftiniji od etabliranih marki

Europski kupci automobila sada preferiraju kineske automobile više od američkih, pokazuje novo istraživanje. Kao dio veće studije, tvrtka za istraživanje tržišta Escalent ispitala je stavove kupaca automobila u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Francuskoj, Španjolskoj i Italiji. Rezultati pokazuje dramatičnu promjenu u stavovima ljudi prema kineskim automobilima. Čak 47 posto ispitanika kaže da bi razmislilo o kupnji kineskog automobila, dok bi samo 44 posto razmislilo o američkom automobilu. To je oštra promjena u odnosu na prošlu godinu, kada bi samo 31 posto preferiralo kineske automobile, a čak 51 posto američke.

Povjerenje u kineske marke također je poraslo, premda se mora reći da je nisko: 19 posto sada vjeruje robi iz Kine, u odnosu na 12 posto prošle godine. Za usporedbu, povjerenje u američku robu palo je s 31 na 24 posto.

KC Boyce, potpredsjednik za razvoj pogonskih sklopova i energetsku tranziciju u Escalentu, vjeruje da bi geopolitičke napetosti mogle objasniti pad američkih marki.

– Volio bih vjerovati da geopolitika, carine, trgovinski sporazumi i odnos Sjedinjenih Država prema Rusiji i Ukrajini igraju ulogu u osjećajima europskih kupaca prema Sjedinjenim Državama i američkim markama automobila.

Čak 72 posto ispitanika smatra da bi kineski automobili trebali biti jeftiniji od etabliranih marki. Samo 13 posto je spremno platiti više za kineski automobil, čak i ako je objektivno bolji.