Europski kupci automobila sada preferiraju kineske automobile više od američkih, pokazuje novo istraživanje. Kao dio veće studije, tvrtka za istraživanje tržišta Escalent ispitala je stavove kupaca automobila u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Francuskoj, Španjolskoj i Italiji. Rezultati pokazuje dramatičnu promjenu u stavovima ljudi prema kineskim automobilima. Čak 47 posto ispitanika kaže da bi razmislilo o kupnji kineskog automobila, dok bi samo 44 posto razmislilo o američkom automobilu. To je oštra promjena u odnosu na prošlu godinu, kada bi samo 31 posto preferiralo kineske automobile, a čak 51 posto američke.
Povjerenje u kineske marke također je poraslo, premda se mora reći da je nisko: 19 posto sada vjeruje robi iz Kine, u odnosu na 12 posto prošle godine. Za usporedbu, povjerenje u američku robu palo je s 31 na 24 posto.
KC Boyce, potpredsjednik za razvoj pogonskih sklopova i energetsku tranziciju u Escalentu, vjeruje da bi geopolitičke napetosti mogle objasniti pad američkih marki.
– Volio bih vjerovati da geopolitika, carine, trgovinski sporazumi i odnos Sjedinjenih Država prema Rusiji i Ukrajini igraju ulogu u osjećajima europskih kupaca prema Sjedinjenim Državama i američkim markama automobila.
Čak 72 posto ispitanika smatra da bi kineski automobili trebali biti jeftiniji od etabliranih marki. Samo 13 posto je spremno platiti više za kineski automobil, čak i ako je objektivno bolji.