Ubrzavanje uvođenja infrastrukture za punjenje kamiona s nultom emisijom ključni je politički prioritet za provedbu prijelaza na cestovni teretni prijevoz s nultom emisijom – stoji u deklaraciji koju su potpisale Belgija, Danska, Njemačka, Litva, Malta, Nizozemska, Austrija, Poljska, Švedska. Prvo ruta je Sjeverno more – Baltičko more od Rotterdama preko Njemačke i Poljske do Finske i istočno kroz Ukrajinu. Druga ruta se proteže od sjeverne Skandinavije do južne Italije. Prema propisima EU-a, to znači da električni kamioni moraju pronaći brze punjače od 350 kW svakih 60 do 100 kilometara duž označenih ruta.
Ukazivanjem na konkretne rute, cilj je dosegnuti 300.000 punionica do 2030. godine, u usporedbi s današnjih otprilike 10.000. Ulaganja su opsežna. Do 2030. uložit će se ukupno 7 milijardi eura. Zatim će se povećati na 40 milijardi eura do 2040. godine.
Očekuje se da će do 2030. godine svaki treći novi kamion biti bez emisija, što znači da će na cestama biti više od 400.000 teških vozila s nultom emisijom. Nedostatak infrastrukture za punjenje ne smije postati usko grlo u ovoj tranziciji, kaže se u deklaraciji.
Procjenjuje se da potražnja za električnom energijom u teškom prometu iznosi 20 TWh godišnje, što odgovara otprilike 0,5 % ukupne potrošnje električne energije u EU-u. Plan zahtjeva jačanje mreže i suradnju između industrije i država članica, ali istodobno daje jasan smjer. Za proizvođače, operatere i nadležna tijela to je poruka koja stvara sigurnost.