Škoda 110 R je ikona. U svoje vrijeme, ovaj elegantni kupe postao je san bezbrojnih vozača, a ujedno je poslužio i kao temelj za brojne trkaće verzije koje su Škodi donijele uspjehe na nekim od najprestižnijih svjetskih staza. Čak i danas, „Erko“ je cijenjeni klasik među entuzijastima. Jedan takav obožavatelj je Richard Švec, dizajner i član tima za digitalno modeliranje u Škoda Designu.
Njegova moderna interpretacija kako bi 110 R danas mogao izgledati sve je samo ne još jedan retro model.
– Nisam htio ići retro putem. Moj je cilj bio stvoriti novi oblik, pažljivo integrirajući suptilne naznake karakterističnih značajki 110 R. Želio sam da dizajn djeluje što inovativnije – kaže Richard.
Uhvatiti duh originala bez prevelikog oslanjanja na prošlost nije bio lak zadatak.
– Svaki element morao se pažljivo tretirati – kako bi se izbjeglo skliznuće u retro teritorij, a istovremeno sačuvao identitet automobila. Od samog početka bilo je jasno da će ključno biti pronaći pravu ravnotežu proporcija i volumetrijskog oblikovanja -objašnjava dizajner.
Richardov koncept 110 R zadržava definiran je čistim, urednim površinama – pristup vjeran i originalnom kupeu i trenutnoj Škodinoj filozofiji dizajnerskog jezika Modern Solid. Kako bi istaknuo nasljeđe automobila iz svijeta motosporta, ugradio je proširene blatobrane i detalje poput unutarnjeg kaveza za zaštitu, blokadu središeg diferencijala i rebara na prednjem dijelu poklopca motora – počast legendarnoj Škodi 130 RS.
Elegantni kupe Škoda 110 R izveden je iz limuzine Škoda 110 i proizvodio se između 1970. i 1980. u tvornici Kvasiny. Poput drugih Škodinih modela svog doba, imao je stražnji motor koji je pokretao stražnje kotače putem četverostupanjskog ručnog mjenjača. Snagu je pružao nadograđeni linijski četverocilindrični motor od 1107 ccm koji je isporučivao 45,6 kW. S malom težinom, samo 880 kilograma, i relativno aerodinamičnim dizajnom, dosegao je maksimalnu brzinu od 145 km/h. Kupe 110 R također je postao osnova za Škodine trkaće bolide, počevši od ekstremnog prototipa 200 RS, a zatim i vrlo uspješnog specijala 130 RS.