Kineska vlada želi jasna pravila: Uvodi kontrolu izvoza električnih automobila!

Vlada želi stroža pravila kako bi se jamčila odgovarajuća postprodajna (servisna) podrška kupcima

U petak je službeni Peking potvrdio da će uvesti kontrolu izvoza električnih osobnih automobila. Ovaj potez potaknut je zabrinutošću zbog intenzivne cjenovne konkurencije i globalnim pritužbama na porast ponude jeftinih automobila i svega što takva ponuda nosi.

Vlada također želi stroža pravila kako bi se jamčila odgovarajuća postprodajna (servisna) podrška, što znači da će se izvoznici suočiti s većim nadzorom u nadolazećim mjesecima i godinama. Nova pravila licenciranja trebala bi stupiti na snagu 1. siječnja 2026. Ministarstvo trgovine potvrdilo je da će proizvođači automobila i druge ovlaštene tvrtke morati podnijeti zahtjev za izvozne dozvole, slično sustavu koji je već na snazi ​​za hibridna i vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem proizvedena u Kini i prodana u inozemstvu. Navodno su dužnosnici frustrirani neovlaštenim izvozom. Čini se da neki automobili odlaze u inozemstvo bez potrebne postprodajne podrške.

Kako izvještava CBT News, loša usluga i nedostajuće mreže podrške mogu ostaviti kupce nezadovoljnima i potkopati ugled marke, države… Situacija je također pojačala cjenovne bitke na nekoliko stranih tržišta, stvarajući nestabilnost za lokalne proizvođače. Prema riječima direktora istraživanja politika u Kineskom centru za istraživanje automobilske tehnologije, Wu Songquana, važno je da kineske automobilske marke slijede primjer tradicionalnih proizvođača automobila te standardiziraju izvozne procese i poboljšaju kvalitetu. Nada se da će to izgraditi dugoročnije povjerenje u vozila izvezena iz Kine u druge zemlje. Vrijeme donošenja ovih novih mjera nije slučajno. Ovaj potez dolazi nedugo nakon što se Kina službeno etablirala kao najveći svjetski izvoznik automobila, količninski i financijski nadmašivši Japan. Njezin rast ne pokazuje znakove zaustavljanja, kako je primijetio South China Morning Post.

Glavni tajnik Kineskog udruženja za osobne automobile, Cui Dongshu, vjeruje da bi zemlja u roku od pet godina mogla izvoziti čak 10 milijuna vozila godišnje na inozemna tržišta. U samoj Kini, lokalne marke mogle bi prodavati 30 milijuna vozila godišnje zahvaljujući ogromnoj populaciji zemlje. Kina trenutačno ima otprilike jedan automobil na 1000 stanovnika, što pokazuje koliko prostora za rast još ima. Kontrast je oštar u usporedbi s Europom, gdje je 2020. godine bilo 641 vozilo na 1000 stanovnika, ili Sjedinjenim Državama, gdje je taj broj dosegao čak 860 vozila.

Zbog kineskih proizvođača na lokalnom tržištu u problemima su i veliki europski proizvođači poput Volkswagena, BMW-a ili Mercedesa jer se teško boriti u brutalnom cjenovnom ratu.