Vozili smo Renault 4: Legenda s vraća u novom ruhu i s novom tehnologijom!

Nadovezujući se na uspjeh Renault 5 E-Tech electric, novi Renault 4 E-Tech electric nudi više prostora, više udobnosti i domet do 407 km

Obično je četiri manje od pet, ali kod Renaulta, novi električni Renault 4 definitivno nudi više od modela 5. S većom veličinom i praktičnim poboljšanjima, možemo govoriti o snažnom adutu u segmentu kompaktnih električnih automobila. Novi Renault 4 dijeli platformu s Renaultom 5, ali je veći u svakom pogledu. Dulji je 20 cm i ima 8 cm duži međuosovinski razmak. Upravo te brojke nude prvenstveno praktične prednosti. Primjerice, Renault 4 ima prtljažnik od 420 litara (uključujući pretinac ispod poda). Kada to oduzmemo, iznad poda preostalo je otprilike 380 litara, što je dovoljno za SUV B-segmenta. Nadalje, utovarni prag je iznimno nizak, a suvozačevo sjedalo može se potpuno preklopiti. To vam omogućuje prijevoz predmeta duljine do 2,20 metara. Dakle, dizajn je praktičan i dobro promišljen. Veći međuosovinski razmak također poboljšava prostor za putnike na stražnjim sjedalima. Putnici na stražnjim sjedalima imaju više slobode kretanja, iako je i dalje skučeno za visoke ljude prosječne visine od 180 cm na više. Iznutra su svari poznate jer je nadzorna ploča identična onoj u Renaultu 5: logički dizajnirana, lijepo završena i opremljena fizičkim tipkama dok je infotainment sustav, koji je razvio Google, intuitivan je i jednostavan za korištenje.

Renault 4, kao i 5, dostupan je s dvije opcije baterija. Urban Range ima neto kapacitet od 40 kWh i sastoji se od tri modula. Comfort Range ima dodatni modul ispod vozačevog sjedala i dovoljan je za 52 kWh. Prema Renaultu, to Urban Rangeu daje domet od preko 300 km, dok Comfort Range postiže 407 km. Brzo punjenje je do 80 kW za Urban Range i do 100 kW za Comfort. Obje verzije pune se izmjeničnom strujom od 11 kW i podržavaju dvosmjerno punjenje, korisno za vraćanje energije iz automobila u električnu mrežu (Vehicle-to-Grid).

 

Comfort ima jedan elektromotor na prednjim kotačima sa 150 KS, dok Urban isporučuje 120 KS. Osim dvosmjernog punjenja, ove brojke nisu revolucionarne, ali performanse su svakako dovoljne za svakodnevnu upotrebu. Tijekom probne vožnje, Comfort Range pokazao se više nego dovoljno snažnim i učinkovitim uz opušteni stil vožnje, s brojkama potrošnje električne energije koje ukazuju na stvarni domet od 350–400 km. S pomoću lopatica iza upravljača možete podesiti razinu rekuperacije električne nergije u tri stupnja, dok je četvrti način rada tzv. one pedal, koji sada i automatski zaustavlja automobil bez dodatnog dodirivanja papučice kočnice.

Renault 4 nudi ne samo više prostora od Renaulta 5 već i opuštenije iskustvo vožnje, dok dulji međuosovinski razmak pruža ugodnije iskustvo vožnje, za razliku od sportskijeg Renaulta 5. Dok 5 ima dinamičnu siluetu, 4 izgleda zrelije i uglađenije.

Uz to, mali krug okretanja ostaje, što pomaže na uskim gradskim prometnicama. Tradicionalna francuska udobnost također je bolja u četvorci što je svakako posljedica i multilink ovjesa straga, koji automobilu omogućuje i dobru kontrolu na lošim površinama.

Renault 4 cjenovno započinje od 30.990 za Urban Range u Evolution paketu opreme. Renault 4 ulazi u prenatrpani segment, ali čini se spremnim za konkurenciju. Uz to, njegova praktična poboljšanja, udobna vožnja i lokalna proizvodnja u Europi mogli bi biti odlučujući čimbenici za mnoge kupce.