Novi podaci Europske unije pokazuju da plug-in hibridni automobili (PHEV) zagađuju daleko više nego što sugeriraju službeni testovi. Dok laboratorijski testovi pokazuju prosječne emisije od samo 28 g CO₂ po kilometru, podaci iz stvarnog svijeta prikupljeni od 127.000 PHEV vozila registriranih 2023. godine otkrivaju emisije bliže 139 g/km – gotovo pet puta više. Vlasnici ih očigledno više voze na benzin nego na struju…
PHEV vozila, koja djelomično rade na struju, ali se i dalje oslanjaju na benzinske ili dizelske motore, trenutno čine oko 8,6% ukupne prodaje novih automobila u EU u 2025. godini. Proizvođači automobila žele ih nastaviti prodavati čak i nakon isteka roka EU-a za vozila s nultom emisijom 2035. godine. Naime, nadaju se da će EU olabaviti pravila.
Kako bi se riješila ta razlika, EU planira pooštriti faktor korisnosti, formulu koja se koristi za prilagodbu službenih ocjena CO₂ kako bi se bolje detektirao način na koji se ti automobili zapravo voze.
Međutim, lobi europskih proizvođača automobila vrši pritisak na EU da odustane od ovih planiranih promjena. Ekološka skupina Transport & Environment (T&E) inzistira na tome da EU treba ostati čvrsta, naglašavajući da su PHEV-ovi i dalje gori za klimu nego što se reklamira.