Divovi koje će pokretati alkohol: Dolaze dva ogromna brodska motora s pogonom na etanol!

Etanol ima veću gustoću energije od metanola i može se proizvoditi iz biomase

Švicarski proizvođač WinGD najavio je da će prvi dvotaktni brodski motor na etanol biti dostupan do 2027. godine. Novi motor u razvoju je već deset godina. Etanol ima veću gustoću energije od metanola i može se proizvoditi iz biomase. Već je konkurentan po cijeni na nekim tržištima diljem svijeta, u usporedbi s metanolom ili čak amonijakom, koji su i dalje mnogo skuplji od konvencionalnih goriva.

Također je manje toksičan od metanola i gori vidljivim plamenom, što mu daje prednost u odnosu na konkurentna alternativna goriva. Međutim, brodarstvo bi se moglo suočiti s većom konkurencijom iz drugih sektora, poput zrakoplovstva, kada je potražnja za etanolom u pitanju. WinGD je izjavio da je u pregovorima s nekoliko brodovlasnika i dobavljača etanolnog goriva o komercijalnim primjenama motora. Tek treba odlučiti hoće li motor biti optimiziran isključivo za etanol ili će imati dualnu funkciju s klasičnim brodskim gorivom kao opcijom.

Nije ovo jedini projekt s motorom na etanol. Njemačka kompanija Everllence je konstruirala etanolski motor na temelju serije ME-LGIM dvotaktnih motora. Cilindri su promjera 90 cm, a motor je trenutačno dostupan u verzijama koje mogu koristiti tekući plin ili amonijak. Broj cilindara može varirati između 5 i 12, ovisno o veličini i potrebama motora.

Inženjering iza ove serije motora je nevjerojatan. Njihove najveće verzije su među najsnažnijim motorima na svijetu, s do 112.087 konjskih snaga. Verzija s amonijačnim pogonom prvi put je postala dostupna 2025. godine i sada je instalirana u prvih 50 brodova. Sad se ovaj motor prilagođava za uporabu etanola.