Raspremali su stvari i automobil je sam krenuo: Xiaomijev automobil navodno je preuzeo zapovijed s mobitela!

Kako automobili postaju sve više poput pametnih telefona na kotačima, možda je vrijeme da proizvođači automobila uvedu strože zaštitne mjere

Incident se dogodio 30. rujna kada je vlasnik, identificiran kao Li Xiaoshuang, parkirao svoj svijetloplavi SU7 ispred trgovine u gradu Weihai. Nekoliko minuta kasnije, dok je bio u trgovini sa ženom, automobil se pokrenuo bez ikoga za volanom. Shvativši što se događa, Li je izjurio van i potrčao za svojim odbjeglim električnim vozilom. Nakon što je podijelio snimku nadzorne kamere, vlasnik je kontaktirao Xiaomijevu korisničku službu kako bi prijavio čudno ponašanje automobila. Predstavnik ga je obavijestio da je električno vozilo primilo daljinsku naredbu s uređaja s oznakom iPhone 16.2. Vlasnik je, međutim, inzistirao da nije dirao svoj telefon niti posjeduje iPhone 16 te je dostavio video kao dokaz.

Zabuna je kasnije razjašnjena kada su inženjeri potvrdili da se 16.2 uopće ne odnosi na noviji model iPhonea, već na interni identifikator koji Apple dodjeljuje vlasnikovom iPhoneu 15 Pro Max. Slično tome, iPhone 16 Pro, također povezan s vozilom, koji pripada ženi viđenoj u videu, pojavio se pod kodom 17.1. Nakon pregleda zapisa podataka električnog vozila i zapisa aktivnosti pametnih telefona, Xiaomijevi inženjeri potvrdili su da je automobil doista primio naredbu za daljinsko parkiranje s vlasnikovog iPhonea u tom točno trenutku. Tvrtka je također potvrdila da je svaki sustav ispravno radio te je izdala službenu ispriku zbog nesporazuma i zahvalila vlasniku na suradnji u istrazi. Vlasnik je na kraju priznao Xiaomijevo objašnjenje nakon što je sam svjedočio provjeri podataka i pozvao druge da prestanu širiti lažne tvrdnje o softverskim greškama ili hakovima.

Što je, dakle, moglo pokrenuti naredbu za daljinsko parkiranje, a da vlasnik to nije shvatio? Najvjerojatnije objašnjenje je da je značajka nenamjerno aktivirana putem iPhone aplikacije ili njegovog glasovnog asistenta. No ostaje nelagoda. Naime, ideja da jednostavan dodir ili gesta mogu pokrenuti stroj od dvije tone djeluje zastrašujuće. Kako automobili postaju sve više poput pametnih telefona na kotačima, možda je vrijeme da proizvođači automobila uvedu strože zaštitne mjere, umjesto da pretpostavljaju da je svaka tzv. pametna značajka nepogrešiva.