Veliko iznenađenje iz Škode: Fabia je dobila sportsku izvedbu, najbržu u povijesti modela!

Škoda Fabia 130 prodavat će se u ograničenoj seriji, a zasad nije poznato koliko će primjeraka biti ukupno proizvedeno

Škoda je predstavila Fabiju 130, posebno izdanje izvedeno iz trenutačne Fabije Monte Carlo 1,5 TSI. Ovo posebno vozilo nudi više snage, spuštenu šasiju, oštrije upravljanje i dizajnerske elemente koji se referiraju na bogatu i uspješnu Škodinu baštinu u sportskim natjecanja. Također je to najbrži serijski proizvedeni Škodin model Fabije do sada s maksimalnom brzinom od 228 km/h. Fabia 130 spaja performanse i stil, a istovremeno slavi 130. obljetnicu Škoda Auta. Posebno izdanje sada je dostupno za narudžbu na mnogim europskim tržištima. Isporuke bi trebale početi u prosincu 2025.

Srce Fabije 130 je poboljšani 1,5 TSI evo2 motor, koji isporučuje 130 kW/177 KS umjesto izvornih 110 kW/150 KS. Motor sada razvija više snage počevši od 3500 o/min, a vrhunac od 130 kW dostupan je između 5750 i 6000 o/min s maksimalnim okretnim momentom od 250 Nm dostupnim između 1500 i 4000 o/min.

Sedamstupanjski DSG mjenjač posebno je ažuriran s ključnim poboljšanjima, uključujući više točke mijenjanja brzina za energičnije ubrzanje. Prema nedavnim testovima, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 7,4 sekunde, što je 0,4 sekunde brže od standardnog modela. Ubrzanje od 60 do 100 km/h traje 3,8 sekundi (u usporedbi s 4,1 sekundom), a ubrzanje od 80 do 120 km/h traje 4,8 sekundi (u usporedbi s 5,3 sekunde).

Fabia 130 standardno je opremljena sportskim ovjesom sniženim za 15 mm u kombinaciji s 18-inčnim kotačima, što poboljšava upravljivost i stabilnost. Upravljanje je također modificirano, nudeći preciznije povratne informacije i trenutačni odziv u novoprilagođenim načinima vožnje Normal i Sport. Ovo posebno izdanje također uključuje dvostupanjski dinamički sustav kontrole dostupan putem izbornika automobila. Sustav protiv proklizavanja (ASR) može se isključiti kako bi se deaktivirala kontrola proklizavanja i omogućilo kontrolirano proklizavanje u odgovarajućim uvjetima. Odabirom načina rada ASR Sport + ESC Sport omogućuje veće proklizavanje kotača, dok ESC sustav intervenira kasnije, osiguravajući uzbudljivo, ali sigurno iskustvo vožnje.

Fabia 130, temeljena na razini opreme Monte Carlo, dostupna je u četiri boje – bijeloj, crvenoj, plavoj i crnoj, a nadopunjena je crnim stupovima i krovom. Vanjski dio uključuje crne detalje u visokom sjaju poput prednjeg spojlera, stražnjeg krila i difuzora. Posebne značke 130 inspirirane sportskim natjecanjima istaknute su na prednjim blatobranima i prtljažniku. Dvostruki završeci ispušnih cijevi istaknuti su ispod difuzora, naglašavajući dinamičan vizualni izgled automobila i njegov sportski karakter.

Fabia 130 prodavat će se u ograničenoj seriji, a zasad nije poznato koliko će primjeraka biti ukupno proizvedeno.