Kineska akademija znanosti najavila je veliki iskorak: Konstruirala je inovativne baterije s čvrstim elektrolitom!

Vrijedi napomenuti da je nekoliko kineskih tvrtki najavilo proizvodnju čvrstih baterija

Kineska akademija znanosti (CAS) objavila je veliki iskorak u području litijevih baterija u čvrstom stanju. Zahvaljujući polimernim molekulama, istraživački tim kreirao je fleksibilnu bateriju sa stabilnom razinom električne energije i visokom gustoćom energije. Baterije u čvrstom stanju smatraju se budućnošću električne mobilnosti jer nude veći kapacitet baterije, a istovremeno uklanjaju rizik od curenja elektrolita. Međutim, proizvođači baterija suočavaju se s nekoliko sigurnosnih izazova tijekom procesa razvoja takvih baterija. Rezultate istraživanja CAS-a objavio je akademski časopis Advanced Materials.

Kineska akademija znanosti najveća je nacionalna istraživačka organizacija, osnovana 1949. godine. CAS ima mnogo komercijalnih ogranaka, uključujući i Lenovo. Istraživački tim stvorio je fleksibilnu čvrstu bateriju. Sadrži polimerne molekule, etoksi skupine i elektrokemijski aktivne kratke lance sumpora. Izumljeni materijal ima visoki kapacitet transporta iona, a također omogućuje prebacivanje između transporta iona i pohrane. Kompozitna katoda s integriranim polimernim elektrolitom omogućila je povećanje gustoće energije na 86%. Još jedna prednost baterije koja sadrži polimer je visoka otpornost na savijanje. Istraživači su izvijestili da je izdržala 20.000 savijanja. Njezina struktura poboljšava impedanciju površine i povećava gustoću energije. Međutim, predstavnici CAS-a istaknuli su da ova fleksibilna baterija ostaje u području temeljnih istraživanja. Tek treba biti primijenjena u masovnoj proizvodnji.

Vrijedi napomenuti da je nekoliko kineskih tvrtki najavilo proizvodnju čvrstih baterija. U rujnu 2025. Farasis Energy je započeo pilot proizvodnju i isporuku. Izgradnja pilot linije za sulfidne čvrste baterije od 0,2 GWh je u tijeku. U srpnju 2025. Anhui Anwa New Energy Technology, koju podržava Chery, podijelio je da je prva serija uzoraka čvrstih baterija (SSB) sišla s proizvodne trake u Kini. Međutim, aktualna električna vozila koriste samo baterije s tekućim ili polučvrstim elektrolitom.