Na hrvatskom tržištu je Mazda 6e: Poznata je početna cijena! Kakva je u vožnji?!

Nova Mazda 6 je po prvi put potpuno električna. Automobil ima kinesku bazu i natjecat će se s modelima kao što su Tesla Model 3 i Volkswagen ID7

Četvrta generacija Mazde 6 tek je drugo Mazdino električno vozilo. Nakon prvog električnog pokušaja s interno razvijenim MX-30, Mazda sada predstavlja 6e, veliku električnu limuzinu za koju su Japanci udružili snage s kineskim proizvođačem automobila Changan. Kako nije veliki igrači na karti autoindustrije to Mazdi znatno otežava podnošenje ulaganja povezanih s razvojem električnih vozila. Za taj problem u Mazdi su pronašli rješenje s povezivanjem  sa stručnjakom za električna vozila kako biste podijelili troškove, a pronašli su ga u kineskom Changanu i osnivanju Changan Mazde, zajedničkog ulaganja u kojem obje marke imaju 50 posto udjela. U toj priči Kinezi su odgovorni za električnu tehnologiju i proizvodnju, a Japanci paze na dizajn, kontrolu kvalitete, šasiju… i prodaju na izvoznim tržištima.

Nova Mazda 6e, koja se na kineskom tržištu prodaje pod imenom EZ-6, limuzina je s petero vrata duljine 4,92 metra, koja se odmah etablira kao jedan od najvećih automobila u svom segmentu. Zbog svojih tekućih i rastegnutih linija spontano je prepoznatljiva kao prava Mazda, što se može nazvati malim remekdijelom ako znate (kineski) pozadinu na kojoj je ovaj model nastao. Dok sva kineska električna vozila, u smislu dizajna, kao da dolaze iz istog AI kalupa, ova Mazda ima pravu vizualnu osobnost. Ujedno, kombinacija dugog međuosovinskog razmaka s kratkim prevjesima, kao i ograničena visina karoserije, daju ovoj limuzini sportski elan, čak i kada miruje.

Da, mislimo da je ova Mazda 6e stvarno lijep automobil, koji svojim vitkim linijama zna dobro kamuflirati svoje pozamašne dimenzije. Zanimljivo je da nova Mazda 6e nije limuzina poput svojih prethodnika. Možda to nije toliko uočljivo zbog dizajna, ali automobil ima peta vrata i stoga je hatchback. To je dijelom zato što neće biti karavana. Osim velikog prtljažnika, 466 litara prostora od podnice do stropa ili 1074 litara sa spuštenim stražnjim sjedalima, sprijeda nalazimo i prostor za odlaganje, odnosno ‘frunk’ od 70 litara. Ova Mazda ima i pomični stražnji spojler za dodatnu potisnu silu, a to se ne viđa često u ovom razredu. Mazda ima i digitalni ključ s kojim možete dijeliti automobil bez fizičkog kontakta, a novost je i aplikacija Mazda Charging u kojoj je već sada mreža od pola milijuna javnih punionica diljem Europe. Iznutra, iz današnje pozicije relativno klasičan kokpit ima veliki zaslon osjetljiv na dodir od 14,6 inča i digitalni zaslon od 10,2 inča – i to je sve. Unutrašnjost djeluje kvalitetno i ugodnije nego kod mnogih konkurenata.

U vožnji možete iskusiti glatko ubrzanje, responzivni pogon na stražnje kotače i maksimalnu brzinu od 170 km/h. U vožnji se ističe i razumna potrošnja, ali i lošija vidljivost straga. Straga je prostor za noge u redu zbog dugog međuosovinskog razmaka, ali prostor za glavu očito malo pati od nagnute linije krova kao i vaše visine. Također, u vožnji je Mazda tiha, istovremeno udobna i fokusirana. Mazdini nženjeri dosta su radili na ublažavanju G sila prilikom kočenja, kako bi se izbjegla mučnina putnika, pa je ono mekše. Ubrzanja su, očekivano, moćna, pogotovo sa snažnijim modelom.

Mazda nudi dvije snažne opcije baterija: LFP od 68,8 kWh uz motor od 190 kW (258 KS) i domet do 479 km s maksimalnom snagom punjenja od 165 kW. Druga NMC od 80 kWh ide s motorom od 180 kW (245 KS) i ima domet do 552 km s brzinom punjenja od 90 kW. Cijena kreće od 43.500 € za Takumi opremu s manjom baterijom.