Cijene goriva mogle bi ubrzo porasti: Dolazi novi europski sustav trgovanja emisijama štetnih plinova!

Predviđa se da će EU ETS II generirati približno 705 milijardi eura prihoda od 2027. do 2035. godine

Sustav trgovanja emisijama EU ETS II, novo tržište ugljika Europske unije osmišljeno za smanjenje emisija u cestovnom prometu, stambenim objektima i malim industrijama, trebao bi biti pokrenut 2027. godine. BloombergNEF-ova procjena predviđa da bi cijene emisija ugljika mogle porasti na 149 eura po metričkoj toni do 2030. godine, što bi dovelo do značajnog smanjenja emisija, ali i rasta cijena goriva.

Premda će povećanje troškova pasti na dobavljače goriva (oni će plaćati više za prosječne emisije štetnih plinova), ono će se u konačnici prenijeti na krajnje korisnike, potrošači će vjerojatno snositi najveći teret cijene emisija CO2. Predviđa se da bi se računi za cestovni promet mogli povećati za 22-27%, dok bi troškovi grijanja kućanstava mogli porasti za čak 31-41%, ako se troškovi u potpunosti prenesu. Ovo povećanje cijena rezultiralo je otporom prema sustavu nekih članica EU, uključujući Poljsku, Češku i Slovačku. Također, na razini svake države individualno će se formirati cijene goriva pa su ovo samo okvirni podaci.

Unatoč otporu, potencijalne koristi mogle bi biti ogromne. Predviđa se da će EU ETS II generirati približno 705 milijardi eura prihoda od 2027. do 2035. godine i taj će se novac moći uložiti u energetske projekte koji ne emitiraju direktne emisije poput solarnih panela, vjetroelektrana, razvoja mreža punjača električnih automobila… Osim toga, predviđeni porast cijena ugljika, potaknut potencijalnim deficitom dozvola za emisije, rezultirat će smanjenjem dodatnih 232 milijuna metričkih tona ekvivalenta CO2 izravnih emisija između 2027. i 2030. godine.