Kina je najveće tržište automobila na svijetu, a za njemačke premium proizvođače Audi, BMW, Mercedes i Porsche sada i najveća briga. Nakon slabijih rezultata 2023. i 2024., motori njemačke automobilske industrije ponovno će morati prihvatiti smanjenje prodaje ove godine. Ako je minus od devet posto kod Audija s 434.000 prodanih vozila u Kini u prvih devet mjeseci još relativno nizak, volumen prodaje kod Mercedesa pao je za velikih 18 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine na 418.000 vozila. Kod Porschea smanjenje volumena iznosi čak 26 posto (32.195). BMW-om i Mini najavljuju pad od 11,2 posto na oko 465.000 proizvedenih jedinica, pri čemu je volumen ostao gotovo stabilan u trećem tromjesečju. Kako izvještava njemački stručni časopis Automobilwoche, BMW očito kupuje stabilnu prodaju visokim popustima. Rezultat je da BMW u ovoj godini očekuje profitnu maržu od samo pet do šest posto.
No njemački premium proizvođači ne mogu i ne žele si priuštiti trajne popuste.
– Za BMW i Mercedes, vrijednost marke je najviše dobro, oni radije prihvaćaju da prodajne brojke padaju na tržištu koje je u kaosu rata cijenama – objašnjava stručnjak za Kinu Jochen Siebert iz konzultantske tvrtke JSC Automotive za Automobilwoche.
Izvršni direktor Porschea Oliver Blume također je nedavno jasno dao do znanja da se tvrtka oslanja na slogan Vrijednost iznad volumena, a ne na rast pod svaku cijenu. Porsche je već najavio da će do kraja 2026. smanjiti broj prodajnih mjesta u Kini s oko 140 na 100. Mercedes želi smanjiti troškove za deset posto do 2027. putem programa štednje – radna mjesta će se također ukinuti. U doglednoj budućnosti ne nazire smirivanje situacije – naprotiv. Razorni rat cijena zbog jake nacionalne konkurencije sada je obuhvatio ne samo električne već i modele s motorima s unutarnjim izgaranjem. Kriza na tržištu nekretnina (i velikih kompanija povezanih s nekretninskim projektima) dovela je do gubitka kupovne moći među imućnijim kupcima. Umjesto kupnje luksuznog automobila proizvedenog u Njemačkoj kao statusnog simbola, mnogi kineski kupci ulože novac u banke. Perspektive njemačkih premium proizvođača u Kini zasad ne djeluju odveć optimistično…