Volkswagenov partner proizvodi revolucionarnu bateriju: Omogućit će domet električnih vozila od 1000 km!

Gotion je započeo rad na projektiranju velikog postrojenja za masovnu proizvodnju od 2 GWh

Kineski proizvođač baterija Gotion, kojeg podržava automobilski div Volkswagen (najveći dioničar s 26 posto udjela), objavio je da proizodi u malim serijama novu bateriju u cijelosti izrađenu u čvrstom stanju. Jinshi baterija mogla bi omogućiti budućim električnim vozilima da prijeđu 1000 km s jednim punjenjem. Nakon osam godina razvoja, Gotion je prvi put predstavio Jinshi bateriju u svibnju 2024. Tvrtka izvještava da baterija ima gustoću energije ćelija od 350 Wh/kg. Ova je brojka otprilike 40% veća od gustoće energije koja se nalazi u uobičajenim litijevim baterijama koje se koriste u mnogim današnjim električnim vozilima. Cijeli sustav baterijskog sklopa dizajniran je da ima gustoću energije od 280 Wh/kg.

Osim samog dometa, Gotionova baterija obećava impresivnu izdržljivost i sigurnost. Tvrtka predviđa vijek trajanja od preko 1.000.000 km te može podnijeti 3000 ciklusa punjenja i pražnjenja. To bi znači da će baterija trajati dulje od samog automobila. Također, pouzdano radi u širokom rasponu temperatura, od -20°C do 85°C. Gotion je potvrdio da je baterija Jinshi prošla nekoliko zahtjevnih sigurnosnih testova, uključujući zagrijavanje na 200°C, probijanje čavlom i gnječenje, sve bez opasne reakcije.

Put od laboratorijskog koncepta do upotrebljivog proizvoda bio je dug. Gotion je postavio pilot proizvodnu liniju, koja ima kapacitet od 0,2 GWh. Tvrtka izvještava o stabilnoj stopi prinosa od 90%, što znači da većina proizvedenih baterija zadovoljava standarde kvalitete.  Inženjeri su također napravili ključna tehnička poboljšanja, povećavajući kapacitet baterijskih ćelija za 150% u usporedbi s ranim verzijama. Kako bi dokazala svoju spremnost za stvarni svijet, baterija je već testirana u prototipnim vozilima na više od 10.000 km. Gotion je već započeo rad na projektiranju mnogo većeg postrojenja za masovnu proizvodnju od 2 GWh. Tvrtka nije otkrila točan trošak ili vremenski okvir izgradnje, ali izgradnja takve tvornice mogla bi koštati do 233 milijuna eura za svaki GWh kapaciteta. Plan tvrtke je integrirati bateriju Jinshi u mali broj vozila do 2027., s ciljem široke masovne proizvodnje do 2030. godine, piše eeworld.com.cn.