Veliko istraživanje u Njemačkoj: Koji su najčešći uzroci nesreća s električnim romobilima?! Kotače na njima treba povećati!

U otprilike polovici nesreća s električnim romobilima s teškim ozljedama ili čak smrtnim ishodom, nije bilo drugih uključenih strana, a alkohol je redovito igrao ulogu

Ne treba puno da se padne s e-romobila. Dovoljan je kamen na cesti ili dodir rubnika da vozači električnih romobila padnu, a pritom često padaju glavom naprijed. Prema jednoj studiji, takve se nesreće mogu spriječiti promjenom veličine kotača i obveznom vozačkom dozvolom. Šta god mislili o e-romobilima, oni su već nekoliko godina dio cestovnog prometa, posebno u gradovima i broj im se konstantno povećava. Njihova prisutnost često dovodi do nesreća, koje bi se, prema riječima stručnjaka, u mnogim slučajevima mogle spriječiti s većim kotačima i obveznom vozačkom dozvolom.

Brojke govore da su potrebne promjene jer je prema Saveznom statističkom uredu Njemačke, broj nesreća s e-romobilima u 2024. godini porastao je za više od četvrtine, na gotovo 12.000 u usporedbi s prethodnom godinom dok je u nesrećama s e-romobilima poginulo 27 osoba. Sada je zaklada Björn Steiger provela je studiju o nesrećama e-romobilima. Istraživači su pročešljali policijske izvještaje o nesrećama, prijeme na hitnu pomoć zbog nesreća električnih romobila i simulacije koje je provelo Tehničko sveučilište u Berlinu. Ukupno je analizirano više od 10.000 nesreća s e-romobilima u deset njemačkih saveznih država između 2021. i 2024. godine. U otprilike polovici nesreća s električnim romobilima s teškim ozljedama ili čak smrtnim ishodom, nije bilo drugih uključenih strana, a alkohol je redovito igrao ulogu. Također, ozljede u nesrećama s električnim romobilima rijetko su ozbiljne, ali najčešće će prouzročiti ozljede glave. U nesrećama u kojima je uključeno više osoba, često se radi o nesrećama koje su se dogodilu prilikom skretanja i, zaključno, mnoge se nesreće događaju jer vozači izgube kontrolu nad svojim električnim romobilima. Prema studiji, prepreke poput rubnika posebno su opasne. Kotači električnog romobila su premali.

– Sa standardnim kotačima od osam inča (20,32 centimetra), čak i male prepreke uzrokuju velike probleme. Najmanji gubitak koncentracije vodi do ozbiljnih padova – rekao je Siegfried Brockmann, voditelj istraživanja nesreća u Zakladi Björn Steiger. Veći kotači pružaju veću stabilnost, što olakšava svladavanje prepreka, kaže Brockmann te poziva na novi dizajn kotača romobila s najmanje deset inča (25,4 centimetra).

Brockmann se također izjasnio protiv povećanja ograničenja brzine za električne romobile. Trenutačno je ograničenje u Njemačkoj postavljeno na 25 km/h.