Znanstvenici sa Sveučilišta u Limericku razvili bateriju koja bi mogla preoblikovati budućnost električnih vozila i prijenosne elektronike. Znanstveni tim konstruirao je prve baterije s dvostrukim kationima s punom ćelijom, sustavom koji spaja litijeve i natrijeve ione kako bi dramatično povećao kapacitet i stabilnost baterija. Pionirski rad vodili su izvanredni profesor Hugh Geaney i dr. Syed Abdul Ahad s Odjela za kemijske znanosti Sveučilišta u Limericku i Instituta Bernal, u suradnji sa znanstvenicima sa Sveučilišta u Birminghamu.
Za razliku od tradicionalnih baterija koje sadrže samo natrij, ovaj novi dizajn s dvostrukim kationima kombinira snage litija i natrija kako bi pružio poboljšane performanse, a istovremeno zadržao natrij kao primarnu komponentu, čineći tehnologiju učinkovitijom i održivijom.
– Prvi put smo pokazali da se natrijeve ionske baterije mogu ‘superpuniti’ spajanjem natrija i litija u elektrolitu s dvostrukim kationom u kojem dominira natrij. Ovo otvara vrata održivijim, visokoučinkovitim kemijskim sastavima baterija – rekao je izvanredni profesor Geaney.
Dr. Abdul Ahad, koji je osmislio i vodio eksperimentalni rad, dodao je:
– Uvođenjem i litijevih i natrijevih kationa, udvostručujemo kapacitet baterije koji bi inače bio niži u klasičnoj natrij-ionskoj bateriji.
Dizajn baterije omogućuje litiju da djeluje kao pojačivač kapaciteta unutar elektrolita, superpuneći natrij-ionski sustav uz održavanje dugoročne stabilnosti. Hibridni pristup ne samo da poboljšava gustoću energije, što je ključno za produljenje dometa električnih vozila, već i povećava sigurnost i održivost smanjenjem ovisnosti o skupim i ekološki zahtjevnim materijalima poput kobalta. Natrij-ionske baterije dugo se smatraju održivom alternativom litij-ionskim sustavima, ali zbog niže gustoće energije imaju ograničenu primjenu. Sada bi se to moglo promijeniti. Ovaj sustav omogućuje 1000 ciklusa punjenja, bez većih problema…