Kemijski div BASF nedavno je predstavio izvještaj o trendovima boja automobila za 2025–2026. godinu. Desetljećima su automobilskim svijetom dominirale metalik nijanse sive, ledeno plave i hladne nijanse srebrne. Sada, vjeruju u BASF-u, svjedočimo namjernom odmaku od hladnih boja koje predstavljaju nijanse sive, prema toplijim i humanijim tonovima. Ističu se crvenkaste nijanse, prigušene smeđe i ljubičasta – prašnjava ljubičasto-ružičasta boja koja je svojevrsna modna ikona u autoindustriji.
Ove boje predstavljaju više od estetike te odražava kulturnu promjenu u kojoj inovacije više nisu samo strojevima i algoritmima, već o toplini, blizini i pripadnosti, kaže BASF. BASF je istaknuo tri ključne boje, od kojih svaka na svoj način simbolizira tranziciju. Rezultat je to studije koju je tvrtka provela u posljednjih godinu dana, istraživanju tržišta i navika kupaca.
Tesseract plava – duboka, višedimenzionalna plava koja se kreće između zelene i ljubičaste ovisno o svjetlu. Boja je inspirirana naprednim dizajnom materijala i geometrijskim umjetnostima te izaziva percepciju onoga što “plavo” zapravo može biti. Taj predstavlja raskid sa statičnim i označava pogled prema beskonačnom.

Phygital Magnetar – topli metalni ton iz azijsko-pacifičke regije koji su fizički i digitalno dizajnirani da se stapaju. Efekt tekuće površine boji daje gotovo organski izraz, poput rastaljenog metala u pokretu.

Auxetic Neutral – Svjež pogled na neutralnost, inspiriran modom i industrijskim dizajnom. Bogati smeđi ton redefinira neutralno kao svjesni marker identiteta, prostor za kolektivno izražavanje, a ne za anonimnost. Boja pokazuje kako “tišina” u dizajnu može biti moćna.

Iz BASF-a kažu da nije bitna samo nijansa boja za automobile, održivost je također u fokusu. Također, kažu da nekoliko nijansi u njihovoj kolekciji sadržavaju obnovljive ili reciklirane sirovine, dok nove tehnologije pigmenata stvaraju površine koje reflektiraju svjetlost na novi način.
– Boje automobila postaju način izražavanja vrijednosti i raspoloženja, a ne samo performanse i identitet robne marke – kaže Joerg Zumkley, direktor dizajna BASF-a Premaza u Europi.
