Škoda Superb, odnosno Miko Marczyk (29) pobjednik Europskog reli prvenstva 2025., postavili su novi Guinnessov rekord za vaožnju s jednim tankom goriva. Škoda i Miko su prošli čak 2831 kilometar bez dolijevanja goriva. Automobil je bio tvornički Superb, osim guma s niskim otporom kotrljanja i opruga za spuštanje ovjesa posuđenih iz Sportline verzije. Visina vožnje smanjena je za 15 milimetara radi poboljšane aerodinamike, ali inače automobil nije modificiran.
Marczyk je, naravno, do vrha napunio spremnik od 66 litara. Ruta ga je vodila od Lodza u Poljskoj preko Njemačke i Pariza, a zatim natrag preko Nizozemske, Belgije i Njemačke, prelazeći udaljenost prosječnom brzinom od oko 80 km/h. Superb je u prosjeku trošio samo 2,61 litru na 100 kilometara, što je daleko bolje od službene potrošnje od 4,8 litara. Tijekom vožnje kroz Francusku, vjetar u leđa pomogao je postići impresivnih 2,2 litre na 100 kilometara na dionici od 200 kilometara. Mali 16-inčni kotači automobila, Eco način rada i relativno mala masa vozila, 1590 kilograma, također su pomogli. Superb s pogonom na prednje kotače (2,0 TDI, 150 KS) i sedamstupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom imao je oko 20.000 kilometara na brojaču kilometara prije nego što je vozač krenuo na svoje rekordno putovanje. Kako bi optimizirao rutu, pomoćno vozilo vozilo bilo je nekoliko kilometara ispred, pružajući mu ažuriranja koja su mu pomogla predvidjeti promet, smanjiti kočenje i glatko ubrzati.
Sama vožnja bila je relativno ugodna. Miko je održavao niže brzine od oko 80 km/h, gdje je pogonski sklop najučinkovitiji. Za glatkije mijenjanje brzina i manje osjetljiv odziv gasa koristio je Eco način rada. Također je održavao siguran razmak od drugih vozila.
– Aerodinamika Superba je toliko dobra da čak i na takvoj udaljenosti kamion ispred vas može pomoći u zaštiti od čeonog vjetra. S vjetrom u leđa ne morate se iza drugog vozila – kaže Miko Marczyk.
Unatoč postavljanju rekorda, prvak u reliju želi ići dalje i postići 3000 kilometara s jednim spremnikom. Marczyk vjeruje da je to ostvarivo, napominjući da je njegova vožnja uključivala duge uzbrdice i hladnu noćnu vožnju u Njemačkoj, gdje su temperature pale na 1 °C. Također vjeruje da bi korištenje premium dizela moglo povećati njegove šanse za postizanje te prekretnice.