Kinezi najavljuju: Dolazi benzinac s najboljom toplinskom učinkovitošću!

Postignuti su ultra-visoki omjer kompresije od 26:1 i 35-postotna recirkulacija ispušnih plinova

Omoda i Jaecoo, izvozni brendovi kineskog automobilskog diva Chery Grupe, predstavili su planove za motor s unutarnjim izgaranjem koji postiže toplinsku učinkovitost od 48%. Ako se to ostvari, to bi dramatično nadmašilo industrijski standard pa čak i Toyotine vodeće hibridne pogonske sustave u klasi. Toplinska učinkovitost mjeri koliko energije iz izgorjelog goriva pokreće vozilo u odnosu na to koliko se gubi kao toplina. Većina modernih benzinskih motora kreće se između 38 i 45% učinkovitosti, dok Toyotini hvaljeni hibridni sustavi dosežu oko 41%. Cheryjev cilj od 48% predstavljao bi kvantni skok. Matematika je uvjerljiva. Svaki postotni bod dobiven u toplinskoj učinkovitosti prevodi se u otprilike 2,5% bolju potrošnju goriva, što znači da bi Cheryjev motor teoretski mogao pružiti znatno bolju ekonomičnost od najučinkovitijih hibrida, a istovremeno proporcionalno smanjiti emisije CO2.

Cheryjev tim za istraživanje i razvoj teži onome što naziva radikalnim inovacijama: postignuti su ultra-visoki omjer kompresije od 26:1 i 35-postotna recirkulacija ispušnih plinova (EGR) te su  upotrijebljeni napredni toplinski izolacijski premazi. Za usporedbu, većina motora ima omjer kompresije od oko 10:1 do 13:1. Udvostručenje kompresije uz upravljanje ekstremnom toplinom i tlakom predstavlja ozbiljnu inženjersku ambiciju. Dok je motor s 48% još  u razvoju, Cheryjeva trenutačna tehnologija vrijedna je pažnje. Super Hybrid System kombinira 1,5-litreni TDGI motor s Millerovim ciklusom s dva elektromotora i inteligentnim DHT mjenjačem, postižući danas toplinsku učinkovitost od 44,5%.