Snažan rast prodaje kineskih vozila u Europi: Dvije marke prestigle su već velike europske i japanske igrače!

BYD je već prestigao Fiat po prodaji novih automobila

Prošle godine, EU je uvela carine na uvoz kineskih električnih vozila nakon što je utvrdila da kineska autoindustrija prima značajne državne subvencije, što je dovelo do nepoštene trgovine u regiji. BYD se od kraja prošle godine suočava s carinom od 17,4%, Geely s 20%, a SAIC s 38,1%. Na to idu i otprije uvedene carine od 10%, čime ukupne carine za SAIC iznose čak 48,1%. No i s tim carinama kineska vozila su konkurentna i rastu na europskom tržištu. Potaknuti BYD-om, MG-jem i Cheryjem, kineski proizvođači automobila postavili su rekordni ukupni tržišni udio u Europi u rujnu od 7,4 posto. Prethodni maksimum bio je 5,5 posto u lipnju, dok su prije godinu dana kineski proizvođači automobila imali 3,3 posto europske prodaje. Prodaja kineskih automobila porasla je za 149 posto u rujnu u odnosu na rujan 2024. na 90.571 vozila na tržištu koje je poraslo za 11 posto na 1.217.123, prema podacima Dataforcea, analitičara tržišta koji pokriva 98 posto prodaje u EU, Velikoj Britaniji, Norveškoj, Islandu i Švicarskoj. BYD je imao 24.336 prodanih vozila u mjesecu, potaknut Seal U plug-in hibridnim SUV-om srednje veličine (11.000 prodanih vozila). To je porast od gotovo 20.000 prodanih vozila u usporedbi s rujnom 2024. Tri Cheryjeva brenda, Jaecoo, Omoda i Chery, ostvarili su ukupnu prodaju od 18.454 vozila – što je porast od gotovo 16.000 prodanih vozila u odnosu na prošli rujan. Samo Jaecoo 7 SUV ostvario je više od 9300 prodanih vozila, a Omoda 5 SUV više od 5000.

Među kineskom velikom trojkom u europskoj prodaji, MG je imao najsporiji rast, 77 posto (33.536 vozila), ali je ostao najprodavaniji kineski brend u Europi. Ta tri proizvođača automobila činila su oko 83 posto kineske prodaje u Europi u rujnu – 76.346 od 90.571 vozila. Snažan rast u rujnu doveo je MG na 15. mjesto ukupno, ispred Volva, Nissana, Citroena i Cupre. BYD je završio 20., ispred Fiata.