Ideja za spas benzinaca i dizelaša: Punjenje električnom energijom plug-in hibrida bit će obavezno!

Vozila bi trebala biti dizajnirana tako da redovito punjenje postane nužnost

Njemačka automobilska industrija zalaže se za obavezno punjenje plug-in hibrida. To bi moglo omogućiti da ovi automobili budu izuzeti od zabrane prodaje 2035. godine u državama Europske unije. Kao što znate, EU će zabraniti prodaju novih vozila s motorima na unutarnje izgaranje od 2035. godine, a sada se lobira da plug-in hibridi budu izuzeti.

Pod sloganom Spasimo plug-in hibrid, industrija pokušava pozicionirati hibridne automobile kao ekološki prihvatljivu alternativu. Plug-in hibridi, koji imaju motor s unutarnjim izgaranjem i električni motor, popularni su u Njemačkoj i mnogim drugim europskim zemljama, a prodajne brojke i dalje rastu. Međutim, u praksi se ispostavilo da mnogi vozači rijetko pune automobile i prvenstveno koriste benzin ili dizel. Frankfurter Allgemeine Zeitung razgovarao je s Hildegard Müller, predsjednicom njemačkog automobilskog lobija VDA, koja predlaže da punjenje električnom energijom bude obavezno.

Vozila bi trebala biti dizajnirana tako da redovito punjenje postane nužnost. Prema ovom prijedlogu, onima koji ne pune svoje automobile i voze isključivo na gorivo snaga motora bila bi ograničena. Ideja je, očigledno, da se u gradovima vozi na struju. Situacija ne izgleda dobro za plug-in hibride, unatoč njihovoj rastućoj popularnosti. Nedavno istraživanje ekološke organizacije Transport and Environment pokazuje da su emisije CO₂ plug-in hibrida u stvarnoj upotrebi i do pet puta veće nego što sugeriraju službeni podaci. Zbog toga Bruxelles želi promijeniti način izračuna emisija hibrida. Ova promjena mogla bi imati velike posljedice za proizvođače automobila. Godinama EU ima standarde za vozni park koji određuju prosječne emisije CO₂ novih automobila proizvođača.

Ovi će se standardi dodatno pooštriti u sljedećim godinama, sve do 2035. godine, kada će dosegnuti nulu. S predloženim zahtjevom za punjenje plug-in hibrida, njemački automobilski lobi se nada da ova vrsta automobila neće biti zabranjena nakon 2035. godine. Ovo može djelovati kao spasonosna mjera za ljubitelje benzinaca i dizelaša, ali bi ostanak ovih vozila na tržištu mogao imati i ozbiljan utjecaj na financije kupaca. Naime, oni su mnogo skuplji od klasičnih benzinaca i dizelaša.