Izvršni direktor Riviana RJ Scaringe kaže da je njegov tim nedavno rastavio električni automobil Xiaomi SU7. Impresioniran je automobilom, ali ističe da postoji velika razlika između razvoja i izrade takvog automobila u Kini u usporedbi sa Sjedinjenim Državama. Scaringe opisuje SU7 kao vrlo dobro napravljenu i visoko integriranu tehnološku platformu. Također dodaje da bi, kad bi živio u Kini, to bio jedan od automobila koji bi vjerojatno vozio. Jedna od najvećih prednosti SU7 je njegova cijena: s početnom cijenom od oko 30.0oo eura u Kini, znatno je jeftiniji od mnogih konkurenata.
Nakon što je rastavio automobil, Scaringe kaže da Rivian nije ništa naučio o jeftinoj izradi vozila, a nije bilo ni tajnih inženjerskih trikova. Cijeli je proizvod jednostavno dobar. Scaringe objašnjenje za tehnološki naprednu platformu vidi u jednom važnom elementu: opsežnoj potpori kineske vlade. Razlika, dakle, leži u ekonomskom okruženju u kojem Xiaomi posluje, izvještava Business Insider.
Vladina potpora mijenja cijelu ekonomsku ravnotežu i stvara situaciju koju je gotovo nemoguće replicirati u Europi ili SAD-u.
– Trošak kapitala je nula ili čak negativan, što znači da se plaća za izgradnju tvornica. To otvara potpuno drugačije mogućnost – rekao je Scaringe za Business Insider.
Prema Scaringeu, Xiaomi SU7 ima tako nisku cijenu zahvaljujući čimbenicima jedinstvenim za Kinu, poput niskih troškova rada, vladine potpore i niskih troškova kapitala. Dok je Rivian dobio zajam od 6,6 milijardi dolara za svoju novu tvornicu u Georgiji, kineski proizvođači poput Xiaomija dobivaju izravne državne subvencije koje nisu dostupne u SAD-u. Scaringe također ističe niže troškove rada u Kini kao dodatnu prednost.
– Kada troškove kapitala svedete na nulu ili manje od nule i imate vrlo niske troškove rada, onda možete točno razumjeti kako to rade – objasnio je.
– Nema magije u svijetu. Sve se može analizirati i izračunati”, zaključuje.
 
            