Električna vozila protiv benzinaca: Više nema dvojbe koji su automobili ‘čišći’?!

Vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem uzrokuju oko dva do tri puta više štete od električnih vozila, uzimajući u obzir klimu i kvalitetu zraka, tvrde znanstvenici

Električni automobili u proizvodnji emitiraju više CO2 od motora s unutarnjim izgaranjem, ali su dugoročno puno prihvatljiviji za klimu. To je zaključak nove studije istraživača sa Sveučilišta Duke u SAD-u, koja je ovog tjedna objavljena u časopisu PLOS Climate. Tim predvođen Pankajem Sadavarteom ispitao je emisije CO2 i onečišćujućih tvari u zraku različitih tipova vozila do 2050. godine. U to su uključene emisije iz proizvodnje i proizvodnje goriva, kao i one iz proizvodnje baterija i montaže vozila. Znanstvenici su usporedili vozila na baterije s klasičnim benzinskim motorima u različitim budućim scenarijima, u kojima se udio električnih automobila u SAD-u postupno povećava.

U prve dvije godine korištenja, električni automobili emitiraju oko 30 posto više CO2 od motora s unutarnjim izgaranjem tijekom cijelog životnog ciklusa. Razlog tome je energetski intenzivna razgradnja litija i proizvodnja baterija. Međutim, nakon druge godine, sve se mijenja: od tada će kumulativne emisije električnih automobila biti niže od onih fosilnih alternativa. Dugoročno, bilanca se i dalje pomiče u korist električnih vozila, posebno zato što se električne mreže sve više napajaju obnovljivim izvorima energije. Vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem uzrokuju oko dva do tri puta više štete od električnih vozila, uzimajući u obzir klimu i kvalitetu zraka. Tijekom cijelog životnog vijeka, ekološki troškovi ispušnih plinova i stakleničkih plinova dva su do tri i pol puta veći za benzinske motore nego za električne automobile. Istraživači naglašavaju da se njihova analiza temelji na određenim pretpostavkama, kao što su prosječna kilometraža, kapacitet baterije i vijek trajanja vozila. S druge strane, emisije nastale tijekom širenja infrastrukture za punjenje nisu uzete u obzir.

– Naše istraživanje pokazuje da prelazak s fosilnih goriva na vozila na baterije može značajno poboljšati klimu i kvalitetu zraka – rekao je voditelj studije Pankaj Sadavarte.