Kineski proizvođači stvaraju nemoguću situaciju: Na domaćem terenu gube zbog rata cijenama, a takvu ideju šire u ostatak svijeta!?

Kineski proizvođači električnih vozila, od vodećeg BYD-a do startupa Dreame, pojačali su napore za osvajanje inozemnih tržišta jer je zarada ne domaćem tržištu slaba

Kinezi se odlučuju ili sastavljati vozila u inozemstvu ili otvoriti više salona u inozemstvu kako bi promovirali električna vozila opremljena sofisticiranim sustavima i visokoučinkovitim baterijskim paketima, u nadi da će preuzeti tržišni udio od  marki poput Volkswagena i Toyote. Prema podacima CPCA-e (Kineska udruga za osobne automobile), oko 50 proizvođača električnih vozila u kontinentalnoj Kini izvezlo je ukupno 2,01 milijun električnih i plug-in hibridnih vozila u inozemstvo u prvih osam mjeseci ove godine, što je porast od 51 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Istovremeno, predviđa se 5,46 milijuna inozemnih isporuka automobila proizvedenih u Kini ove godine, uključujući benzinska vozila, što je 14 posto više nego 2024. godine.

Kineski div BYD sa sjedištem u Shenzhenu, najveći svjetski proizvođač električnih vozila, imao je cilj isporučiti do milijun automobila kupcima izvan kopna ove godine, potaknut poboljšanom logistikom i lansiranjem novih modela, koji bi mogli činiti oko 20 posto ukupne prodaje, rekao je prošli mjesec Li Yunfei, glavni direktor tvrtke za brendiranje i odnose s javnošću.

– Sada se usredotočujemo na tržišta u Aziji i Pacifiku, Europi, kao i Južnoj i Srednjoj Americi – rekao je Li.

– Također dajemo prioritet tim tržištima u skladu s našim planovima za proširenje kapaciteta diljem svijeta.

Iako BYD-ova potpuno električna vozila podliježu carini od 27 posto u Europskoj uniji, Li rekao da EU ostaje glavno ciljno tržište jer se sve više ekološki osviještenih vozača odlučuje za električne automobile. Prema podacima istraživačke tvrtke Jato Dynamics, kineski proizvođači automobila držali su 5,1 posto udjela na europskom tržištu u prvoj polovici 2025., što je gotovo dvostruko više nego godinu ranije.

– Svi znakovi pokazuju da su kineski proizvođači električnih vozila odlučni u namjeri da ove godine internacionaliziraju svoje poslovanje – rekao je Chen Jinzhu, izvršni direktor konzultantske tvrtke Shanghai Mingliang Auto Service.

William Li, izvršni direktor tvrtke Nio rekao je:

– Baš kao što europski proizvođači automobila grade sklopove ovdje u Kini, i mi ćemo postaviti lokalne proizvodne pogone u Europi kako bismo podijelili naše tehnologije i mogućnosti s kupcima tamo.

Međutim, kineski proizvođači električnih vozila žrtve su rata popustima i kroničnog pre kapaciteta na kopnu u Kini, navodi globalna konzultantska tvrtka AlixPartners u izvješću objavljenom u kolovozu. Također, prema Goldman Sachsu, prošle je godine iskorištena samo polovica nacionalnog kapaciteta proizvodnje električnih vozila – oko 20 milijuna jedinica.

Istovremeno, među proizvođačima električnih vozila u Kini, samo četiri proizvođača BYD, Li Auto, Seres i Leapmotor – su profitabilna. Nedavno je BYD objavio financijske pokazatelje i vidi se da i najvećem proizvođaču profit pada. Stoga, strana tržišta postaju nekima i jedina opcija.