Stéphane Sejourne, povjerenik EU za industriju, dao je intervju za talijanski dnevni list La Stampa. Jedna od glavnih tema bila je autoindustrija. Između ostalog, Sejourne je rekao:
– Ne vjerujem u carine jer uništavaju lanac vrijednosti i stvaraju trgovinske napetosti. Međutim, potrebno je uvesti uvjete za strana ulaganja u Europi. Danas u Europi rade proizvođači koji sklapaju kineske automobile s kineskim komponentama i kineskim osobljem. To se događa u Španjolskoj i Mađarskoj. To nije dobro.
Ideja je zaštititi europsku autoindustriju od kineskih konkurenata, ali ne autoindustriju. Prema riječima potpredsjednika Unije, imamo problem tehnološkog transfera:
– Mislim na primjer na baterije. Ili na nuklearnu energiju: došli su u Francusku, naučili su je koristiti, sada je prodaju. Pa nakon trideset godina sada tražimo reciprocitet. Moramo biti manje naivni i vratiti se standardima svih velikih svjetskih gospodarstava. Mi smo jedini kontinent kojem nedostaje strateško razmišljanje o industrijskoj politici.
Najnoviji podaci o prodaji kineskih automobila govore da je u prvih devet mjeseci godine samo u Italiji porasla za 150 posto:
– Brojke su zabrinjavajuće. Procjene kažu da bi na kontinentu 2035. godine tržišni udio europskih proizvođača mogao pasti sa 70 na 55 posto. Još su gore brojke o komponentama: s trenutačnih 85 posto mogli bismo pasti ispod 50 posto. Potrebne su tri stvari. Prva je biti fleksibilan u pogledu cilja zaustavljanja automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem 2035. godine. Rasprava je još u tijeku, ali blizu smo razmatranja načela tehnološke neutralnosti. Također moramo definirati koncept europskog automobila. Mora biti jednostavan, ne smije povećavati birokraciju i mora nas dovesti u poziciju da odgovorimo na kinesku konkurenciju. Konačno, tržišta moraju biti diverzificirana. Na primjer, pregovaramo s Indijom, koja danas primjenjuje 150 posto carina na europske automobile.
Jedan od najvećih problema, i ne tiče se samo automobila, jest kineski monopol nad rijetkim zemnim metalima:
– Moramo pronaći nova tržišta opskrbe u Africi, Južnoj Americi, Kanadi. Uskoro ću biti u Brazilu i Južnoj Africi kako bih potpisao sporazume u tom smislu.
