Povjerenik EU za industriju: Moramo zaštititi autoindustriju od kineske konkurencije!

Procjene kažu da bi na kontinentu 2035. godine tržišni udio europskih proizvođača mogao pasti sa 70 na 55 posto...

Stéphane Sejourne, povjerenik EU za industriju, dao je intervju za talijanski dnevni list La Stampa. Jedna od glavnih tema bila je autoindustrija. Između ostalog, Sejourne je rekao:

– Ne vjerujem u carine jer uništavaju lanac vrijednosti i stvaraju trgovinske napetosti. Međutim, potrebno je uvesti uvjete za strana ulaganja u Europi. Danas u Europi rade proizvođači koji sklapaju kineske automobile s kineskim komponentama i kineskim osobljem. To se događa u Španjolskoj i Mađarskoj. To nije dobro.

Ideja je zaštititi europsku autoindustriju od kineskih konkurenata, ali ne autoindustriju. Prema riječima potpredsjednika Unije, imamo problem tehnološkog transfera:

– Mislim na primjer na baterije. Ili na nuklearnu energiju: došli su u Francusku, naučili su je koristiti, sada je prodaju. Pa nakon trideset godina sada tražimo reciprocitet. Moramo biti manje naivni i vratiti se standardima svih velikih svjetskih gospodarstava. Mi smo jedini kontinent kojem nedostaje strateško razmišljanje o industrijskoj politici.

Najnoviji podaci o prodaji kineskih automobila govore da je u prvih devet mjeseci godine samo u Italiji porasla za 150 posto:

– Brojke su zabrinjavajuće. Procjene kažu da bi na kontinentu 2035. godine tržišni udio europskih proizvođača mogao pasti sa 70 na 55 posto. Još su gore brojke o komponentama: s trenutačnih 85 posto mogli bismo pasti ispod 50 posto. Potrebne su tri stvari. Prva je biti fleksibilan u pogledu cilja zaustavljanja automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem 2035. godine. Rasprava je još u tijeku, ali blizu smo razmatranja načela tehnološke neutralnosti. Također moramo definirati koncept europskog automobila. Mora biti jednostavan, ne smije povećavati birokraciju i mora nas dovesti u poziciju da odgovorimo na kinesku konkurenciju. Konačno, tržišta moraju biti diverzificirana. Na primjer, pregovaramo s Indijom, koja danas primjenjuje 150 posto carina na europske automobile.

Jedan od najvećih problema, i ne tiče se samo automobila, jest kineski monopol nad rijetkim zemnim metalima:

– Moramo pronaći nova tržišta opskrbe u Africi, Južnoj Americi, Kanadi. Uskoro ću biti u Brazilu i Južnoj Africi kako bih potpisao sporazume u tom smislu.