Toyota bi mogla donijeti revoluciju u svijet električnih automobila novom baterijom u čvrstom stanju. Baterija ima rekordno dug vijek trajanja – 40 godina. Očekuje se da će baterija na tržište stići 2027. godine.
– Ako aktualna litij-ionska baterija ima vijek trajanja od 10 godina, naša nova baterija u čvrstom stanju trajat će 40 godina – rekao je direktor Toyote Keiji Kaita.
Nedavno su inženjeri u Toyoti najavili da bi nova baterija mogla biti službeno lansirana već 2027. godine. Najveća snaga baterije? Budući da se baterija ne raspada na isti način kao tradicionalne baterije, teoretski ima dulji vijek trajanja. Čvrsti elektrolit također omogućuje kompaktniju izgradnju baterije i veću gustoću energije. Međutim, Toyota je odlučila dati prioritet dugom vijeku trajanja u odnosu na maksimalnu snagu ili brzo punjenje. Katoda je jedna od najvažnijih komponenti u bateriji, jer pohranjuje litijeve ione tijekom punjenja i pražnjenja, a njezina kvaliteta utječe i na vijek trajanja i na učinkovitost baterije. Za proizvodnju baterija u čvrstom stanju, Toyota surađuje sa Sumitomom, koji ima veliko iskustvo u proizvodnji katoda. Zajedno su razvili najbolji sastav kako bi baterijama dali visoku gustoću energije i niže troškove proizvodnje.
