Nekoć je cijena separirala kupce automobila od modela koji imaju ekstremne performanse. Obično biste za vozilo koje ubrzava do 100 km/h za manje od četiri sekunde morali platiti više od 150-200 tisuća eura. No nerijetko su takve automobile kupovali oni koji se nisu znali nositi s velikom snagom.
Ideja automobila s ozbiljnim performansama danas se potpuno promijenila pa u Kini možete nabaviti električno vozilo s hipersportskim performansama već za četrdesetak tisuća eura. Kineski električni automobil Xiaomi SU7 ubrzava od 0 do 100 km/h za 1,98 sekundi.
Sada kineske vlasti staju na kraj munjevitim ubrzanjima. Običnim osobnim automobilima ne bi se smjelo dopustiti ubrzavanje od 0 do 100 km/h za manje od pet sekundi. Cilj je smanjiti nesreće koje se mogu dogoditi kada automobili voze prebrzo, objašnjavaju u kineskom Ministarstvu javne sigurnosti, koje je poslalo nova sigurnosna pravila za električne automobile na konzultacije.
Također, tehnologija u vozilima bi trebala pružiti rana upozorenja na probleme s baterijom i oglasiti alarme u slučaju mogućeg kvara. Ako se baterija pregrije, automobil bi trebao upozoriti putnike jasnim zvučnim i svjetlosnim signalima.
Za kraj, kako bi se izbjeglo ometanje vozača, zabava i igre na dodirnim zaslonima moraju se isključiti kada automobil vozi brže od 10 km/h, izvještava Car News China.
Planirane je i ugradnja sustav koji mora otkriti je li papučica gasa zaglavljena ili nepravilno pritisnuta – što bi trebalo omogućiti izbjegavanje ozbiljnih nesreća, na primjer, na parkiralištima i u gustom gradskom prometu.
Čini se da će Kinezi preteći Europsku uniju po pitanju reguliranja performansi električnih automobila…
