Sve smo bliže baterijama s čvrstim elektrolitom? Američka tvrtka oprema sljedeće godine Stellantisovu flotu vozila!

Ove solid-state baterije imaju odlične performanse u širokom rasponu temperatura, učinkovito djelujući od -30°C do 45°C

Američka tvrtka Factorial Energy ostvarila je značajan napredak u tehnologiji baterija za električna vozila s naprednim čvrstim ćelijama. Ćelije Factoriala već su postigle više od 2000 ciklusa testiranja, pomičući granice trenutačne trajnosti baterija. Factorial Energy, sa sjedištem u Massachusettsu, prednjači u razvoju čvrstih baterija, tehnologije koja se općenito smatra sljedećom generacijom baterija za električna vozila. Za razliku od konvencionalnih litij-ionskih baterija koje koriste tekuće elektrolite, čvrste baterije koriste čvrsti elektrolit, nudeći poboljšanu sigurnost, veću gustoću energije i brže punjenje.

Ključna inovacija tvrtke Factorial je njihov novi postupak suhog katodnog premaza koji se koristi u proizvodnji. Ova metoda eliminira opasna otapala i energetski intenzivne procese poput isparavanja i stvaranja otapala, čineći proizvodnju održivijom, energetski učinkovitom i isplativijom. Ovaj kvazi-kruti pristup, kako ga opisuje tvrtka, razlikuje ga od drugih dizajna čvrstih ćelija i održava kompatibilnost s postojećom proizvodnom infrastrukturom litij-ionskih baterija, što je ključno za masovnu proizvodnju.

Manji prototipovi Solstice baterija pokazali su iznimnu izdržljivost, postižući preko 2000 ciklusa punjenja tijekom testiranja životnog ciklusa. Za usporedbu, mnoge trenutačne baterije za električna vozila dizajnirane su za 1000 do 1500 ciklusa prije značajne degradacije, što Factorialovo postignuće čini značajnim skokom prema produljenom vijeku trajanja baterije. Tvrtkine FEST ćelije od 77 Ah, validirane u partnerstvu sa Stellantisom, izdržale su više 600 ciklusa, uz gustoću energije od 375 Wh/kg. Ova gustoća energije je otprilike 50% veća od trenutačnih Teslinih tehnologija baterija i značajno premašuje industrijski prosjek od 200 do 300 Wh/kg za litij-ionske baterije.

Dugi vijek trajanja ciklusa izravno se prevodi u dulji radni vijek električnih vozila. Ako baterija električnog vozila može izdržati 2000 ili više ciklusa potpunog punjenja i pražnjenja, teoretski bi mogla napajati vozilo do 800.000 kilometara, ovisno o dometu vozila po punjenju. Ova produljena trajnost mogla bi značajno smanjiti ukupne troškove vlasništva električnih vozila i riješiti zabrinutost potrošača oko troškova zamjene baterija i dugovječnosti vozila.

Također, FEST tehnologija omogućuje brzo punjenje od 15% do 90% za samo 18 minuta na sobnoj temperaturi. Nadalje, ove solid-state baterije imaju odlične performanse u širokom rasponu temperatura, učinkovito djelujući od -30°C do 45°C. Factorial Energy privukao je interes velikih proizvođača automobila, sklapajući ugovore o razvoju s industrijskim divovima kao što su Mercedes-Benz, Stellantis, Hyundai Motor Company i Kia Corporation. Stellantis, koji je 2021. uložio 75 milijuna dolara u Factorial, već planira integrirati Factorialove solid-state baterije u demonstracijsku flotu do 2026. godine. Mercedes-Benz je također aktivno uključen, s EQS-om opremljenim Factorialovim čvrstim ćelijama za koje se navodi da postižu domet veći od 1000 kilometara s jednim punjenjem.

Factorialov pilot pogon od 200 megavat-sati u Methuenu (Massachusetts), najveća je proizvodna liniju čvrstih baterija u SAD-u, što dodatno naglašava njihovu predanost plasiranju ove tehnologije na tržište, piše enertherm-engineering.com. Inače, na ovom tipu baterija radi i drugi proizvođači, poput BMW-a, Volkswagena, Toyote…