Kineski proizvođači električnih automobila imali su izazovnu 2025. godinu. Da budemo maksimalno suzdržani. Novi izvještaj Yiche Rankinga, kineske platforme za automobilske informacije i e-trgovinu, pokazuje da samo troje od dvanaestero vodećih proizvođača novih ekološki prihvatljivih vozila (NEV) ispunjava prodajne ciljeve za tu godinu. Xpeng se ističe kao ovogodišnji uvjerljivi pobjednik. Xpeng je postavio ambiciozan cilj prodaje 350.000 automobila do kraja 2025., ali je do kraja listopada već prodao 355.209 vozila. To Xpeng čini prvim kineskim proizvođačem električnih automobila koji je ostvario svoje godišnje rezultate dva mjeseca prije roka.
Samo Leapmotor i Xiaomi Auto drže korak s Xpengom. Leapmotor je prodao gotovo 460.000 automobila od ciljanih 500.000, dok je Xiaomi Auto dosegao 306.000 od planiranih 350.000. Tri marke su tako na vrhu ovogodišnje liste NEV vozila, dok se poznata imena poput Voyah, Nio i Zeekr još bore s ostvarenjem svojih ciljeva.
Voyah je prodao tek nešto više od polovice planiranih 200.000 vozila, dok je Nio daleko od plana od 440.000 vozila. Do 31. listopada prodao je samo 240.000 vozila. Zeekr je na istoj razini s otprilike polovicom od planiranih 320.000 automobila. Xiaomi Auto se, pak, bori s ograničenjima proizvodnje. Dakle, u Kini se ambicije lokalnih proizvođača ozbiljno hlade… Sve je izvjesnije da ovakav rast, rat cijenama i konkurenciju neki neće preživjeti.
