Test Renaulta R5: Pažljivo promišljeni povratak u budućnost!

Unatoč povećanoj masi, R5 je stabilan, nizove zavoja sposoban je svladavati brzo, a utišana buka ovjesa odaje dojam gotovo premium automobila

Povratak u budućnost, na Renaultov način. U francuskoj kuhinju znaju kako podgrijati tradicionalno jelo, ali i više od toga – znaju ga osuvremeniti. Kao što znate, R5 je jedna od ikona sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća, a vratio se kao električni automobil. Uz dizajnerske elemente koji se doimaju kao retro-futurizam, zgodne detalje poput indikatora napunjenosti baterije na prednjem poklopcu (bez neke velike praktične uloge), ovo je doista R5 za novo stoljeće. 

Naravno, u interijeru je danas retro zabranjena riječ pa je sve maksimalno pojednostavljeno s dva ekrana – to kupci navodno vole, a nije naodmet da smanjuje troškove proizvodnje. Zgodan je detalj košara za baguette uz suvozačevo sjedalo, ali mnogo je važnije da, uz pomoć Googlea, Renault danas ima jedan od najboljih infotainment sustava, s brzim odzivom i preglednim funkcijama te odličnim glasovnim asistentom. R5 je odličan automobil, što se prostora tiče, ako vas je dvoje. S više (korpulentnijih) putnika bit će problem straga.

S top verzijom i baterijom do 52 kWh Renault najavljuje 406 km dometa i 100 kW brzinu punjenja. U gradu je spomenuta autonomija dohvatljiva, ali na otvorenoj cesti mnogo ovisi o tome hoće li vas put povesti na autocestu, gdje će domet pasti ispod 300 km, ako se požurite. Apsolutni Renaultov uspjeh su vozne osobine.

Unatoč povećanoj masi, R5 je stabilan, nizove zavoja sposoban je svladavati brzo, a utišana buka ovjesa odaje dojam gotovo premium automobila. Od električnih 150 KS (prednji pogon) dobit ćete snagu i moment za ozbiljnu vožnju. Odličan posao za Renault koji je kreirao kompetentno lifestyle vozilo. Cijena s top opremom je očekivana. Smanjite li prohtjeve, proći ćete jeftinije.  

Tehničke karakteristike Renault R5 E-Tech Iconic Cinq 150 HP Comfort

MOTOR električni, snaga 110 kW/150 KS, okretni moment 245 Nm, kapacitet baterije 52 kWh

DIMENZIJE dxšxv 392,2×177,4×149,8 cm, međuosovinski razmak 254 cm, prtljažnik 326 l, masa 1524 kg

OVJES sprijeda McPherson, straga multilink

PERFORMANSE najveća brzina 150 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,9 s

POTROŠNJA 15,2 kWh/100 km

EMISIJA CO2 0 g/km

Euro NCAP 4 zvjezdice

+ Vozne osobine, performanse, dizajn

– Prostor straga

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, navigacija, grijanje upravljača, putno računalo, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag, LED svjetla, adaptivni tempomat, sustav automatskog kočenja, prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje pri mijenjanju voznog traka i zadržavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, aluminijski naplatci

Dodatna oprema: dvobojna karoserija (1150 eura), aluminijski naplatci 18 inča (200 eura), multimedija 10,1 inča, premium hi-fi, Google usluge, navigacija, kabel za punjenje na kućnim utičnicama (700 eura), upozorenje na mrtvi kut, automatsko kočenje u nuždi pri vožnji unatrag, sustav za siguran izlazak iz vozila, sustav za pomoć pri vožnji na autocesti i prometnim gužvama (750 eura)

Cijena: 39.190 eura