Javio se i predsjednik Stellantisa: Ima važnu poruku za europske političare!

U intervjuu za Politico, predsjednik koncerna John Elkann rekao je da bi EU trebala dopustiti motore s unutarnjim izgaranjem i nakon 2035. godine

Već u prosincu Europska unija će preispitati svoju odluku o zabrani prodaje novih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem od 2035. godine. Većina proizvođača automobila protivi se toj mjeri, a Stellantis je posljednji koji se oglasio. U intervjuu za Politico, predsjednik koncerna John Elkann rekao je da bi EU trebala dopustiti motore s unutarnjim izgaranjem i nakon 2035. godine. Posebno se osvrnuo na plug-in hibride i električna vozila s produljenjem dometa, u kojima benzinski motor služi kao generator za punjenje baterije. Elkann, koji je ujedno i predsjednik Ferrarija, vidi budućnost alternativnih goriva kao još jedan put prema dekarbonizaciji.

Proizvođači automobila koji prodaju automobile u Europi suočavaju se s drugim ciljevima. Moraju se pridržavati progresivno nižih emisija, smanjujući ih za 15 posto za razdoblje 2025. – 2029. u usporedbi s razdobljem 2020. – 2024. Prvo prolazno vrijeme je prosječni ispuh od 93,6 g/km CO2 u razdoblju 2025. – 2027. Sljedeće važno razdoblje je od 2030. do kraja 2034. Proizvođači će morati još više smanjiti emisije svog voznog parka (prosječne emisije svih prodnih novih vozila), dosegnuvši samo 49,5 g/km. Elkann želi da EU proizvođačima automobila da više vremena za usklađivanje. Električna vozila držala su samo 16,1 posto tržišnog udjela u Europskoj uniji od početka godine do rujna (ACEA). Dostizanje 100 posto u devet godina je nerealno i izazvalo bi kaos u cijeloj industriji dovodeći u opasnost ogroman broj radnih mjesta.

Na potezu je Europska komisija, a po svim najavama čini se da će ići na ublažavanje mjera.