Tehnička ispravnost osobnih automobila u Njemačkoj se pogoršava. Jedno od pet vozila (21,5 posto) ne prolazi glavni tehnički pregled (HU) sa značajnim ili opasnim nedostacima. To je rezultat TÜV Reporta 2026, koje objavljuje stručno udruženje TÜV s AutoBildom. U usporedbi s izvještajem iz prethodne godine, stopa nedostataka porasla je za 0,9 bodova. To je četvrti uzastopni porast od povijesnog korona-minusa od 17,9 posto u TÜV Reportu 2022. Osim toga, stručnjaci TÜV-a su podnijeli pritužbe na 12,3 posto pregledanih osobnih automobila s manjim nedostacima. Samo 66,1 posto bilo je bez nedostataka. Udio vozila bez nedostataka najniži je kao i u posljednjih devet godina. TÜV izvještaj uključuje rezultate inspekcija svih TÜV tvrtki u Njemačkoj – što je oko 9,5 milijuna pregleda između srpnja 2024. i lipnja 2025.
– Trend u tehničkoj sigurnosti vozila je očito negativan. To pokazuju HU evaluacije u posljednjih deset godina – rekao je dr. Joachim Bühler, generalni direktor TÜV-a.
Prosječna starost njemačkog voznog parka trenutačno je 10,6 godina. Za usporedbu: 2015. godine još je uvijek iznosila 9,0 godina. Po prvi put, 18 električnih automobila zastupljeno je u statistici.
Električna vozila zabilježila su različite rezultate. U rangiranju vozila starih 2 do 3 godine, Mini Cooper SE (3,5 posto nedostataka), Audi Q4 e-tron (4,0 posto) i Fiat 500e (4,2 posto) postižu vrlo dobre plasmane oko prvih deset. Popularni Volkswagenovi modeli ID.3 (5,5 posto) i ID.4/ID.5 (6,1 posto) nalaze se u sredini, bliže vrhu. Tesla Model Y zauzima ukupno posljednje mjesto od 110 vozila sa stopom kvarova od 17,3 posto. Kod Modela Y uglavnom su problemi nedostaci na ovjesu, kočionim diskovima i rasvjeti. Samo dva mjesta ispred je Model 3 s EM ocjenom od 13,1 posto. Model 3 je zauzeo posljednje mjesto na ljestvici vozila u dobi od 2 do 3 godine u TÜV izvještajima iz prethodne dvije godine.
Tesla Model 3 i Model Y imaju iznadprosječnu kilometražu s 56.000 i 55.000 kilometara na prvom tehničkom pregledu.
– Teslina vozila dokazuju da su električni automobili u potpunosti prikladni za duge relacije. Unatoč tome, Teslini modeli razočarali su. Druga vozila sa sličnom ili čak većom kilometražom pokazala su znatno bolje rezultate. Osim nedostataka povezanih s dizajnom, očito su ulogu odigrali i nedostaci u servisiranju i održavanju – rekao je Bühler.
Tijekom glavnih pregleda, mnoga električna vozila pokazuju neke tipične nedostatke pogonskog sklopa.
– Ovjes pati zbog velike težine pogonske baterije, a kočnice se rijetko koriste zbog rekuperacije – rekao je Bühler.
– To može dovesti do nedostataka na kočionim diskovima i postoji rizik da će se funkcija kočnice smanjiti.
Vozači električnih automobila stoga bi trebali redovito kočiti.
Ukupni pobjednik TÜV Reporta za 2026. godinu je mali automobil Mazda 2. TÜV-ovi stručnjaci primijetili su samo 2,9 posto značajnih nedostataka na vozilima starim od 2 do 3 godine. Ovo je najniža stopa nedostataka od svih testiranih vozila.
– Mazda 2 je solidan mali automobil koji ostaje ispod prosjeka nedostataka čak i s povećanjem starosti. Čestitamo – rekao je Bühler.
U ostalim dobnim skupinama, VW Golf Sportsvan i VW T-Roc (4-5 godina) bilježe odlične rezultate, kao i T-Roc (6-7 godina), Mazda CX-3 (8-9 godina), Mercedes B-klasa (10-11 godina) i VW Touareg (12-13 godina). Gledano po kategrijama vozila (starost od 2 do 3 godine) električni Fiat 500e pobjeđuje u mini klasi vozila, ukupni pobjednik Mazda 2 najbolja je u kategoriji malih automobila, a u kompaktnoj kategoriji BMW serija 1. U srednjoj klasi, Mercedes C-klasa je u vodstvu, u SUV-ovima VW T-Roc, a u kategoriji monovolumena Mercedesova B-klasa.
Gubitnici su, osim Tesle Model Y (2-3 godine), BMW serije 5/serije 6 (4-5 godina, 8-9 godina), Dacia Duster (6-7 godina, 10-11 godina) i Renault Clio (12-13 godina).
Uz značajne nedostatke, organizacije za pregled bilježe i opasne ili prometno ugrožavajuće nedostatke. To uključuje, na primjer, curenje kočionih vodova, labave dijelove upravljača ili slomljene amortizere. Na temelju svih glavnih inspekcija u Njemačkoj, to utječe na oko 135.000 vozila. Dodatnih 12.000 vozila klasificirano je kao nesigurna za promet i moralo je biti odmah isključeno. Oko 90 posto tih vozila staro je 10 godina ili više.
VOZILA S NAJMANJE GREŠAKA
| Do 3 godine | Do 5 godina | ||
| Vozilo | Postotak | Vozilo | Postotak |
| 1. Mazda 2 | 2.9% | 1. VW Golf Sportsvan | 4.0% |
| 2. Mercedes B-Klasa | 3.0% | 1. VW T-Roc | 4.0% |
| 2. VW T-Roc | 3.0% | 3. Audi Q2 | 4.5 percent |
| 4. Toyota Yaris Cross | 3.2% | 4. Mercedes GLC | 4.8% |
| 5. BMW 1/2 | 3.3% | 5. Mazda 2 | 4.9% |
| 6. Mini Cooper SE | 3.5 % | 6. Opel E-Corsa | 5.0% |
| 7. Audi Q3 | 3.9 % | 7. Mercedes B-Klasa | 5.1 % |
| 8. Kia Sportage | 4.0% | 8. Peugeot 2008 | 5.4% |
| 8. Audi Q4 e-tron | 4.0% | 9. VW ID.3 | 5.5% |
| 10. VW Touareg | 4.1% | 10. Audi A4/A5 | 6.0% |
| Do 7 godina | Do 9 godina | ||
| Vozilo | Postotak | Vozilo | Postotak |
| 1. VW T-Roc | 6.7% | 1. Mazda CX-3 | 9.7% |
| 2. VW Golf Sportvan | 6.9% | 2. VW Golf Sportsvan | 10.3% |
| 3. Audi Q2 | 7.5% | 3. Mercedes B-Klasa | 11.0% |
| 4. Škoda Karoq | 7.8% | 4. Seat Ateca | 11.1 % |
| 5. Mazda CX-3 | 7.9% | 5. Suzuki Vitara | 11.4% |
| 6. Suzuki Swift | 8.4% | 6. Mazda 2 | 11.9% |
| 7. Audi A3 | 8.5 % | 7. Audi A3 | 12.3% |
| 8. Škoda Kodiaq | 8.7% | 7. Mercedes GLE/ML | 12.3% |
| 8. Suzuki Vitara | 8.7% | 9. Mercedes A-Klasa | 12.7% |
| 10. Mercedes B-Klasa | 9.1 % | 10. VW Golf | 14.1% |
| 10. Seat Ateca | 9.1 % |
| Do 11 godina | Do 13 godina | ||
| Vozilo | Postotak | Vozilo | Postotak |
| 1. Mercedes B-Klasa | 13.9% | 1. VW Tourareg | 18.3% |
| 2. Mercedes GLE/ML | 15.2% | 2. Mercedes B-Klasa | 19.0% |
| 3. Mercedes A-Klasa | 15.4% | 3. Mercedes GLE/ML | 19.3% |
| 4. VW Touareg | 15.6% | 4. Mini | 20.8% |
| 5. Audi A3 | 16.2% | 5. Mazda 3 | 20.9% |
| 6. VW Golf Plus | 16.4% | 6. VW Golf Plus | 21.2% |
| 7. Mini | 17.0% | 7. BMW X1 | 22.1% |
| 8. VW Golf | 17.4% | 8. Audi Q3 | 22.7% |
| 9. Audi Q5 | 18.1% | 8. Volvo XC60 | 22.7% |
| 10. BMW X1 | 18.2% | 10. Audi Q5 | 2.9% |
VOZILA S NAJVIŠE GREŠAKA
| Do 3 godine | Do 5 godina | ||
| Vozilo | Postotak | Vozilo | Postotak |
| 110. Tesla Model Y | 17.3% | 102. BMW 5/6 | 21.5% |
| 109. Ford Mondeo | 14.3% | 101. Tesla Model 3 | 21.0% |
| 108. Tesla Model 3 | 13.1% | 100. BMW 2 | 20.6% |
| 107. Dacia Spring | 13.0 % | 98. Mini | 19.8% |
| 105. Renault Mégane | 11.8% | 98. BMW X1 | 19.8% |
| 105. Ford S-Max | 11.8% | 97. VW Sharan | 19.1% |
| 104. Opel Crossland X | 10.0 % | 96. BMW 1/2 | 18.6% |
| 103. Opel Astra | 9.9% | 95. Seat Alhambra | 18.2% |
| 102. VW Caddy | 9.8% | 94. BMW 3/4 | 17.8% |
| 101. Škoda Superb | 9.6% | 92. Opel Crossland | 17.0% |
| Do 7 godina | Do 9 godina | ||
| Vozilo | Postotak | Vozilo | Postotak |
| 95. Dacia Duster | 23.5% | 88. BMW 5/6 | 29.9% |
| 94. BMW 5/6 | 22.3% | 87. Dacia Duster | 29.8% |
| 93. VW Sharan | 21.7% | 86. Dacia Sandero | 27.8% |
| 92. Nissan Micra | 21.5% | 85. BMW X5/X6 | 27.4% |
| 91. Renault Zoe | 21.4% | 84. Ford Focus | 26.1% |
| 90. BMW X5/X6 | 20.8% | 83. Citroën Berlingo | 25.3% |
| 89. Seat Alhambra | 20.6% | 82. Renault Clio | 24.8% |
| 88. BMW 2 Active Tourer | 20.3% | 81. Nissan Micra | 24.4% |
| 87. Opel Crossland X | 20.1% | 80. Ford Fiesta | 24.3% |
| 86. Citroën Berlingo | 20.0% | 79. Fiat 500 | 23.5% |
| Do 11 godina | Do 13 godina | ||
| Vozilo | Postotak | Vozilo | Postotak |
| 84. Dacia Duster | 34.2 % | 80. Renault Clio | 40.4% |
| 82. Renault Twingo | 32.1% | 79. Renault Twingo | 40.0% |
| 82. BMW 5/6 | 32.1% | 78. Dacia Sandero | 38.1% |
| 81. Renault Mégane | 31.7% | 77. Nissan Qashqai | 37.6% |
| 80. Dacia Sandero | 31.5% | 76. Renault Mégane | 37.4% |
| 79. Citroën C3 | 30.7% | 75. Citroën C3 | 37.0% |
| 78. Hyundai i30 | 30.1% | 74. Hyundai i30 | 36.1% |
| 75. Kia Ceed | 29.6% | 73. Kia Sportage | 35.6% |
| 75. Ford Mondeo | 29.6% | 72. Fiat Panda | 35.5% |
| 75. Citroën Berlingo | 29.6% | 71. Dacia Duster | 35.4% |
