Otkriven je novi (jednostavan) sustav: Dramatično smanjuje vrijeme punjenja baterija električnih automobila!

Izum nazvan Dectravalve može zasebno grijati ili hladiti više zona u bateriji, tako da svaki modul ima optimalnu temperaturu

Tehnologija britanskog start-upa Hydrohertza hladi baterije preciznije od postojećih sustava te bi trebala smanjiti vrijeme punjenja do 68 posto, a istovremeno poboljšati domet i vijek trajanja baterije. Sustav se može primijeniti i na postojeće električne automobile. Način na koji se hlade baterije električnih vozila je neučinkovit, sve ćelije se obično tretiraju jednako, dok se neki dijelovi baterije više zagrijavaju od drugih. Ove temperaturne varijacije uzrokuju habanje, sigurnosne rizike i, prije svega, dulje vrijeme punjenja.

Izum nazvan Dectravalve može zasebno grijati ili hladiti više zona u bateriji, tako da svaki modul ima optimalnu temperaturu. Neovisni testovi pokazuju da je LFP baterija od 100 kWh s Dectravalveom uspjela održati najtopliju ćeliju ispod 44,5 stupnjeva Celzija, s razlikom od samo 2,6 stupnjeva između svih ćelija. Normalno, temperature ćelija mogu dosegnuti 56 stupnjeva Celzija tijekom brzog punjenja, s temperaturnim razlikama većim od 12 stupnjeva. Kada temperatura ćelija prijeđe 50 stupnjeva, sustav punjenja se zaustavlja kako bi smanjio oštećenja, a to se često događa i produžuje vrijeme punjenja. Dectravalve može skratiti prosječnu brzinu punjenje na brzom punjaču od 350 kW s tridesetak minuta na samo deset minuta. Očekuje se da će i domet rasti. Budući da baterija uvijek ostaje na optimalnoj temperaturi, sustav može osigurati do 10 posto veći domet. Dectravalve potencijalno radi sa svim trenutačnim tipovima baterija, omogućujući proizvođačima da poboljšaju svoje postojeće pakete bez potpunog redizajna. To bi također moglo povećati preostalu vrijednost rabljenih električnih vozila i učiniti korištenje starih baterija atraktivnijim. Već postoje kineski automobili koji se mogu napuniti za 10 minuta, ali to čine sa skupom tehnologijom.

Jedan od osnivača Hydrohertza je Paul Arkesden, koji je sudjelovao u razvoju McLarena P1, a radio je i za Rolls-Royce, Jaguar i Singer Vehicle Design.