Euro NCAP će značajno pooštriti zahtjeve za sigurnost automobila u 2026. godini. Novim automobilima bit će teže postići najvišu ocjenu od 5 zvjezdica. Euro NCAP će uvesti najveću reviziju postupka testiranja automobila od 2009. godine. Nova sigurnosna pravila dizajnirana su za prometne uvjete s kojima se vozači danas suočavaju, gdje napredni sustavi pomoći i sigurnost baterija električnih automobila igraju znatno veću ulogu nego prije.
Nova procedura testiranja za 2026. godinu na Euro NCAP-u temelji se na četiri glavna sigurnosna područja: Sigurna vožnja, izbjegavanje nesreća, zaštita tijekom nesreća i sigurnost nakon nesreća.
Sigurna vožnja – u budućnosti sustavi pomoći vozaču modernih automobila moraju raditi prirodnije i ne smiju preplavljivati vozača stalnim vizualnim i auditivnim upozorenjima. Nadzor vozača, jasne i fizičke tipke za ključne funkcije, prepoznavanje umora i točnost prepoznavanja znakova u redovnom prometu također su neke od stvari koje Euro NCAP uzima u obzir u ovom kriteriju, ne samo jesu li funkcije prisutne, već i kvaliteta njihova rada.
Izbjegavanje nesreća – Euro NCAP značajno proširuje testne scenarije. Automobili moraju pokazati da mogu izbjeći sudare s pješacima, biciklistima i motociklima u realnijim situacijama. Euro NCAP također provjerava mogu li automobili spriječiti nagla ubrzanja ako vozač slučajno pritisne krivu papučicu. Automobili također moraju glatko i predvidljivo reagirati u normalnoj gradskoj vožnji, a usporava se ako je pomoć pri održavanju trake nametljiva ili izaziva nepredvidljive intervencije.
Zaštita od sudara – Sigurnosni testovi Euro NCAP-a sada će uključivati više tipova karoserija i dobnih skupina, a procjenjuje se više vrsta bočnih i frontalnih sudara. Zaštita pješaka oko vjetrobranskog stakla i A-stupova također ima veću važnost.
Sigurnost nakon nesreće – Ovaj dio bit će posebno važan za električne automobile. Električne kvake na vratima moraju funkcionirati nakon sudara, visokonaponska baterija mora biti pravilno izolirana, a automobil mora moći slati precizne informacije hitnim službama o broju ljudi u vozilu. Uz to, električni automobili također moraju brzo upozoriti vozača ako postoji rizik od požara u bateriji – i nakon nesreće i tijekom punjenja.
Na kraju penalizirat će se i kabine u kojima nema ključnih funkcijskih tipki, odnosno interijeri koji su potpuno digitalizirani, u kojima su sve funkcije na multifuncijskim ekranima.
Dakle, teže će se do 5 zvjezdica ali će se sigurnost na cestama povećati, a to je manje prometnih smrtnih slučajeva, što možemo samo pozdraviti.
