U velikom koraku prema poboljšanju sigurnosti na cestama i smanjenju broja prometnih nesreća, Španjolska će službeno zamijeniti tradicionalne reflektirajuće trokute upozorenja sa signalnim svjetlom V16. Ovaj novi uređaj postat će jedino zakonski prihvaćeno sredstvo signaliziranja zaustavljenog vozila na cesti počevši od 1. siječnja 2026.
Svjetlo V16 je kompaktno, žuto, 360-stupanjsko bljeskajuće svjetlo dizajnirano da se aktivira u roku od nekoliko sekundi. Nakon što se uključi i postavi, po mogućnosti na krov vozila, emitira isprekidano svjetlo visokog intenziteta vidljivo do 1 km u povoljnim uvjetima. Za razliku od trokuta, V16 eliminira potrebu da vozači hodaju cestom kako bi postavili trokut upozorenja, postupak koji je, kažu u Španjolskoj, prouzročio brojne nesreće i smrtne slučajeve.
Ključna značajka novih V16 uređaja je njihova povezivost. Svako signalno svjetlo uključuje neizmjenjivu SIM karticu i GPS čip, što omogućuje signalu da automatski šalje svoju preciznu lokaciju na platformu povezanog vozila DGT 3.0. Informacije se zatim dijele s DGT-om (Španjolskom općom upravom za promet), Upravom za promet baskijske vlade, Katalonskom upravom za promet, ali i s navigacijskim sustavima, aplikacijama za mobilnost, putnim računalima i varijabilnim porukama uz cestu (VMS). Ova virtualna vidljivost omogućuje drugim sudionicima u prometu primanje upozorenja u stvarnom vremenu o zaustavljenom vozilu ispred, značajno smanjujući rizik od sudara.
Propis se primjenjuje na sve osobne automobile, vozila mješovite namjene, vozila za prijevoz robe i autobuse. Motocikli nisu obvezni nositi ga, premda vlasti to snažno preporučuju. Vozila koja prevoze opasne tvari također moraju nositi V16, jer su sigurnosni rizici u tim slučajevima posebno visoki. V16 vrijedi u svim španjolskim regijama i u potpunosti je u skladu s Bečkom konvencijom o cestovnom prometu. Vozila registrirana u Španjolskoj mogu ga koristiti bilo gdje u Europi. Strana vozila koja putuju u Španjolskoj mogu nastaviti koristiti uređaj koji se zahtijeva u njihovoj matičnoj zemlji.
Svjetionik mora biti lako dostupan. Po potrebi vozač treba aktivirati uređaj iz vozila, postaviti ga na krov ili najviše moguće dostupno mjesto. Ako je krov aluminijski ili stakleni, preporučene alternative uključuju modele s vakuumskom čašicom ili postavljanje na vozačeva vrata ili luk šasije.
Vlasti naglašavaju da V16 ne prati vozače i nije povezan s registarskom pločicom vozila. Jamče da V16 prenosi lokaciju samo kada je aktiviran. Također ne kontaktira automatski hitne službe te vozači i dalje moraju birati 112 ili pozvati pomoć na cesti.
