Koji automobili najmanje gube na vrijednosti kao rabljeni u Francuskoj? To su Dacia Sandero (benzin i dizel) i Logan. Koja je tajna njihova uspjeha? Ovi modeli kreću od niske početne cijene da s vremenom manje gube od skupljih vozila drugih proizvođača.
To proizlazi iz studije koja je objavljena u Le Parisienu, na temelju podataka s vodeće francuske platforme za prodaju automobila, Leboncoina.
Izračun amortizacije proveden je na vozilima niže kategorije, premium i električnim vozilima tijekom pet godina, uspoređujući prosječnu cijenu rabljenih vozila s prosječnom cijenom novih vozila 2020. godine. Kako ostali automobili stoje s održavanjem vrijednosti? Gradski automobili Peugeota, Citroëna ili Renaulta toliko su sveprisutni da održavanje njihove vrijednosti postaje teže.
Visoko na listi su Volkswagen Polo, Suzuki Swift i Toyota Yaris. Među modelima koje Francuzi vole, čini se da Renault Clio bolje drži vrijednost od Peugeota 208, a to je možda uvjetovano problemima s Peugeotovim PureTech motorima. U svakom slučaju, recept za mali pad vrijednosti je jednostavan: pouzdan, benzinski i relativno kompaktan automobil. Dizelaši, s druge strane, gube tlo pod nogama.
Treba napomenuti da se neki od modela na ovoj ljestvici više ne prodaju (Logan, Sandero dizel), ali su još uvijek bili dostupni 2020. godine. Stoga su i uključeni.
Pad vrijednosti modela (od 2020. do 2025.)
Dacia Sandero (benzin) 14%
Dacia Sandero (dizel) 23%
Dacia Logan (benzin) 25%
Volkswagen Polo (benzin) 27%
Suzuki Swift (benzin) 30%
Toyota Yaris (benzin) 30%
Renault Clio (benzin) 33%
Volkswagen Polo (dizel) 33%
Mitsubishi Space Star (benzin) 35%
Nissan Micra (benzin) 36%
Što se tiče električnih vozila, gubici su oko 60 posto, ali ovdje treba uzeti u obzir da su na cijene novih modela u salonima kupci dobili velike popuste, odnosno državne subvencije. Dakle, cijene su već u startu bila mnogo niže od onih u salonima.
