Neočekivano: Veliki proizvođač automobila razvija dvotaktni motor?!

Izgleda da je GM pronašao način za smanjenje emisija štetnih plinova...

Dvotaktni motor je lakši, jednostavniji i može pružiti znatno više snage u odnosu na svoju veličinu. Upravo su te karakteristike natjerale General Motors da revitalizira tu tehnologiju. Tvrtka slijedi stope Volva, koji je nedavno podnio patentnu prijavu za dvotaktne motore. GM je  patentirao svoj motor u SAD-u, izvještava Autoblog. Patentna prijava sugerira da GM pokušava riješiti najveći problem motora, a to su emisije. Običnom dvotaktnom motoru nedostaju uobičajeni ventili i bregaste osovine. Umjesto toga, protok zraka i plina kontrolira se otvorima u stijenci cilindra koje pokriva i otvara klip.

To čini motor jednostavnim, ali također znači da dio neizgorenog benzina može izaći kroz ispušnu cijev. To je ono što je tehnologiju učinilo nemogućom za korištenje u modernim automobilima. Međutim, GM-ov patent pokazuje potpuno novo rješenje. Umjesto da klip radi sve, postoji pomično kućište, poput svojevrsnog dodatnog zida, postavljeno između klipa i cilindra. Sada se može elektronički upravljati svim fazama rada te otvarati i zatvarati otvore mnogo preciznije nego u tradicionalnom dvotaktnom motoru. Emisije štetnih plinova tako se uvelike smanjuju. Tako bismo dobili čišći i mnogo učinkovitiji dvotaktni motor u običnom automobilu.

Što GM planira učiniti s tehnologijom nije navedeno u patentu. Činjenica da jedan od najvećih svjetskih proizvođača automobila ponovno razmatra dvotaktne motore privlači mnogo pozornosti.