Geotab je kanadska tvrtka koja razvija telemetrijske sustave i sustave fleet managementa. Uz cijeli niz kompatibilnih proizvoda, nije bilo teško pratiti parametre vožnje i potrošnje električnih automobila. Geotab je analizirao više od tri milijuna putovanja električnim automobilima kako bi otkrio što najviše utječe na autonomiju: brzina ili korištenje klima-uređaja? Rezultati su iznenađujući.
Glavni zaključak jest da se autonomija značajno smanjuje povećanjem brzine: otpor zraka igra ključnu ulogu. Fizika to objašnjava na sljedeći način: otpor zraka raste kvadratno s brzinom. Na primjer, udvostručenjem brzine, otpor zraka se učetverostručuje. Kao rezultat toga, potrošnja energije raste više nego kod korištenja klima-uređaja.
Učinci su posebno vidljivi na temperaturama blizu 30 stupnjeva i pri brzinama između 80 i 130 km/h. Studija to ilustrira s nekoliko primjera. Električni kombi s baterijom od 65 kWh prelazi oko 230 kilometara pri brzini od 80 km/h, a kada se brzina poveća, događa se sljedeće:
– pri 97 km/h domet se smanjuje na 195 kilometara
– pri 112 km/h pada na 166 kilometara
– pri 128 km/h pada na 142 kilometra
Stoga, veća brzina dovodi do gubitka autonomije od gotovo 40%. Ovaj učinak se opaža i kod limuzina, premda u manjoj mjeri. Domet se smanjuje za otprilike 28% pri većim brzinama: ide s 446 kilometara pri 80 km/h na 322 kilometra pri 128 km/h.
Geotab ističe da vozači električnih automobila oklijevaju uključiti klima uređaj kada je vruće.
– Naši podaci pokazuju da je veći gubitak autonomije uglavnom posljedica velikih brzina. Sporije vožnja od 16 do 24 km/h može povećati autonomiju za više od 20%, ovisno o vozilu – navode u Geotabu.
Klima-uređaj ima manji utjecaj na autonomiju od brzine, tvrde u Geotabu.
