Kakve su posljedice dodatnih carina EU na kineske automobile: Rezultati su suprotni očekivanjima!

EU imala je plan zaštititi autoindustriju od kineskih poslovnih praksi, nejasnih subvencija kineske države svojim proizvođačima i, posljedično, jeftinijih proizvoda. Dogodilo se suprotno

Ideja dodatnih carina na kineske električne automobile bila je spriječiti ulazak jeftinih kineskih automobila u Europu. Europska unija imala je plan zaštititi svoju autoindustriju od kineskih poslovnih praksi, nejasnih subvencija kineske države svojim proizvođačima i, posljedično, jeftinijih proizvoda. No dogodilo se suprotno.

– Odluka EU da cilja na određenu tehnologiju nametanjem dodatnih tarifa kineskim proizvođačima automobila bila je kobna – rekao je Philippe Houchois, izvršni direktor Jefferiesa, za Automotive News.

Prije godinu dana, EU je nametnuo kaznene tarife na električne automobile proizvedene u Kini. Uz tarifu od 10 posto, proizvođači automobila pogođeni su dodatnim tarifama od 18 do 35 posto. Umjesto smanjenja, prodaja kineskih automobila u Europi porasla je za 70 posto. Kineske automobilske tvrtke ulažu velika sredstva u isporuku hibrida u Europu koji nisu podložni tarifama, ali i prodaja električnih automobila također je porasla.

Odluka EU ostavila je veliku rupu za plug-in hibride i hibride koji dolaze iz Kine, kaže Philippe Houchois, izvršni direktor investicijskog diva Jefferiesa. Umjesto električnih automobila, mnogi kineski proizvođači sada se usredotočuju na plug-in hibride, koji izbjegavaju dodatne carine. Prodaja automobila pada u Kini, gdje se vodi veliki rat cijenama. Zato se još više kineskih proizvođača automobila pokušava etablirati u Europi, dok oni koji su već ovdje pokušavaju proširiti poslovanje. BYD će udvostručiti broj trgovaca. Prema riječima stručnjaka, EU mora nametnuti carine na sve pogonske sklopove ako želi zaštititi europska radna mjesta.

– Samo ako EU uvede strogi zahtjev za lokalnu proizvodnju, gdje će cijeli kineski uvoz plaćati značajnu dodatnu carinu bez obzira na pogonski sklop, kineski proizvođači bili bi prisiljeni otvoriti tvornice u Europi – kaže Philippe Houchois.

Dodatne carine koje sad plaćaju kineski proizvođači električnih vozila:
BYD Grupa: 17,0%
Geely Grupa: 18,8%
SAIC Grupa: 35,3%
Tesla (Shanghai) Co., Ltd.: 7,8%
Sve ostale tvrtke koje surađuju: 20,7%
Sve ostale tvrtke koje ne surađuju: 35,3%