Test Cupre Formentor: Sportske sposobnosti i provjereni dizelaš!

Čini se će ovaj model igrati na duge pruge i da će se još nekoliko godina zadržati u proizvodnji, a to je dobra vijest

Prije 2020. godine i predstavljanja Formentora, nova Volkswagenova marka Cupra koristila je Seat Atecu i Leon kao predloške za svoje prerade. Formentor je prvi Cuprin automobil koji je razvila ta marka i može se proglasiti uspješnim. Zašto? Zato što ulazi u šestu godinu i ozbiljno je redizajniran. U suprotnom, ovih dana bismo pisali da nestaje s tržišta. U čemu je tajna Formentora? U jednostavnoj formuli da sportski dizajn prate i ozbiljne vozne osobine. Nije naodmet i cijena koja nije previsoka za kompaktni SUV ili kupe SUV.

Promjene ne prednjoj maski izvedene su tako da Formentor prati ostale modele u kući. Na redizajniranom modelu bočna silueta nije ozbiljnije mijenjana, a diskretne su i promjene straga. Na kraju, najvažnije je da Formentor doista izgleda kao automobil iz 2025. godine, nema arhaičnih detalja.

Interijer, također, nije ozbiljnije mijenjan, ako se pritom misli na osnovne postavke. Dobra vijest je veći multifunkcijski ekran od 12,9 inča, a nešto lošija da i dalje nema funkcijskih tipki ispod ili oko njega. Dio će riješiti tipke na upravljaču, dio ćete potaknuti govornim komandama, dio je Volkswagen/Cupra riješila boljim softverom na pripadajućem ekranu, ali i dalje nam nedostaje jednostavniji i brži pristup funkcijama klima-uređaja, na primjer.

Premda izvana djeluje poput džepnog snagatora, relativno malih dimenzija, Formentor skriva prostranu kabinu po mjeri četiri osobe te prtljažnik ozbiljnih dimenzija. Obiteljski automobil? Apsolutno!

Od velikog Volkswagenova skandala s dizelskim motorima za koji je platio ozbiljnu cijenu, na tu se tehnologiju gleda kao na navijača Hajduka na zapadnoj tribini stadiona u Maksimiru ili navijača Dinama na zapadnoj tribini na Poljudu, tijekom derbija u kojem igraju te dvije momčadi. Odioznost i odmak od dizelaša traju već desetak godina, a i dalje ta tehnologija u vožnji nudi ozbiljne prednosti, poput niske potrošnje i mnogo okretnog momenta, koji omogućuje ozbiljne izboje snage kada vam ona ustreba.

Dvolitreni Volkswagenov dizelaš sa 150 KS i 340 Nm i dalje je klasična konfiguracija, pogotovo za duža putovanja. Proizvođač navodi skromnu potrošnju, ali ona je u praksi ipak veći i u mješovitoj vožnji će dosegnuti oko 5,5 litara goriva ili, u zimskim uvjetima, u gradu oko 7,5 litara. Dizelski vrlo dobro, čak i odlično. Manji nedostatak je buka motora pri višim okretajima, koja se ipak probija u kabinu, a plus su performanse u simbiozi s brzim sedamstupanjskim automatikom s dvije spojke.

Na cesti je Formentor čista ugoda za vozača. Ovjes bismo mogli nazvati tvrdim, ali on neće pretjerano umarati putnike zbog ugodnih sjedala, ali i finog tuninga koji ipak nije zaboravio i na potrebu za komforom. U gradu nema lupanja ovjesa, to je fino izolirano, a na otvorenoj cesti se Formentor ponaša poput nekog fino ugođenog GT kompakta. Naravno, ova dizelska verzija ne ide do ekstrema, ali naginjanja karoserije u zavojima nema, ovjes i električna blokada diferencijala su kompetentni. Tek kada ozbiljno pretjerate pobjeći će nos vozila. Sa sportskim programom rada servo upravljača će povećati otpor i dati vam još mali direktnost. Odlično složeno vozilo, po mjeri vozača.

Ova Cupra Formentor sigurno nije najjeftiniji automobil na tržištu, ali s navedenom, bogatom opremom, cijena je poštena. Čini se će ovaj model igrati na duge pruge i da će se još nekoliko godina zadržati u proizvodnji, a to je dobra vijest.

Tehničke karakteristike Cupra Formentor 2,0 TDI DSG evo

MOTOR turbodizelski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1968 ccm, snaga 110 kW/150 KS pri 3250 o/min, okretni moment 340 Nm pri 1600 o/min

DIMENZIJE dxšxv 445,1×183,9×152 cm, međuosovinski razmak 268 cm, prtljažnik 450 l, spremnik goriva 50 l, masa 1513 kg

OVJES sprijeda McPherson, straga multilink

PERFORMANSE najveća brzina 205 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,3 s

POTROŠNJA 4,4 l/100 km (WLTP)

EMISIJA CO2 138 g/km

Euro NCAP *****

+ Vozne osobine, potrošnja goriva, performanse, prostranost

– Buka motora, infotainment

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag, LED dnevna svjetla, grijana vanjska ogledala, adaptivni tempomat, pokretanje vozila bez ključa, vjetrobransko staklo s toplinskom i zvučnom izolacijom, elektronska blokada diferencijala, sustav automatskog kočenja, el otvaranje prtljažnika, upozorenje pri mijenjanju voznog traka i zadržavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, aluminijski naplatci, alarm, metalik boja

Dodatna oprema: metalik boja (862 eura), aluminijski naplatci 19 inča (1021 eur0), grijana prednja sjedala (431 euro)

Cijena: 39.951 euro