Veliki tunel između Njemačke i Danske: Radovi su počeli, ali mnogo je problema! Kasnit će najmanje tri godine!

Njemačka je objavila da njezin dio posla neće biti dovršen do 2032. godine, tri godine od predviđenog roka

Danski-njemački supertunel Fehmarn-Bält potresa kriza. Veza između njemačkog otoka Fehmarna i danskog grada Rödbyja revolucionirala bi promet i putovanja u sjevernoj Europi. Osamnaest kilometara duga tunelska (podmorska) veza ispod pojasa Fehmarn trebala bi značajno smanjiti vrijeme putovanja između te dvije države od 2029. godine. Sada prelazak trajektom traje sat vremena, dok će, kada tunel bude gotov, put s vlakom trajati samo 10 minuta.

Ipak, Fehmarn-Belt je u golemoj krizi. U luci Rödby, gigantski betonski blokovi čekaju ugradnju, koja kasni. Blokovi su dugi 217 metara, široki 43 metra i imaju promjer od devet metara. Svaki betonski blok teži čak 73.000 tona.

Uzroka za zastoj u radu je očito više, ali zna se da je nizozemska tvrtka koja je iskopavala morsko dno napravila nekoliko grešaka. Čini se da je kopala preduboko, između ostalog.

Drugo, problem je i s posebnim plovilom Ivy, koje je izgrađeno posebno za izgradnju tunela. Plovilo je isporučeno iz poljskog brodogradilišta prošle godine, ali od tada je usidreno. Danska pomorska uprava još nije uspjela odobriti Ivy za uporabu. Stoga je Ivy usidrena i ne može raditi ono za što je izgrađena.

Njemačka je objavila da njezin dio posla neće biti dovršen do 2032. godine, tri godine od predviđenog roka.